Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Oplopende wachttijden voor personeelsgebrek en matige verkeerssturing

Economie lijdt onder inklaringsproblemen op luchthaven Frankfurt

Luchtvrachtklanten moeten nog steeds rekenen op forse vertragingen op het vliegveld van Frankfurt. Daarop wijzen de 'Deutsche Speditions- und Logistikverband' (DSLV) en de deelstaatvereniging 'Speditions- und Logistikverband Hessen/Rheinland-Pfalz' (SLV).

De redenen voor de uitlopende wachttijden bij de inklaringspunten van Cargo Handling Agents zijn een gebrek aan personeel en een gebrekkige verkeerssturing. Niet zelden brengen de transportbedrijven na wachttijden van tot wel tien uur de voor transport bedoelde luchtvrachtzendingen weer terug naar de expeditiemagazijnen, nadat de vertrektijd van het vrachtvliegtuig reeds gemist werd, bekritiseren DSLV en SLV. De situatie is verder verscherpt door de in de afgelopen maanden sterk gestegen hoeveelheid vracht. Ook steeds meer importzendingen blijven daardoor op het vliegveld liggen en kunnen alleen met enorme vertragingen bij de klanten bezorgd worden.

Hoewel de luchtvrachtexpediteurs veel moeite hebben gedaan om de problemen waar de airlines en hun agents voor verantwoordelijk zijn organisatorisch te matigen, zijn de wachttijden in de afgelopen weken drastisch toegenomen. Inmiddels hebben luchtvrachtexpediteurs problemen om überhaupt nog transportbedrijven te vinden die onder deze omstandigheden bereid zijn naar de luchthaven van Frankfurt te rijden.

DSLV en SLV hebben in meerdere crisisgesprekken met Cargo Handling Agents en luchthavenexploitant Fraport een onmiddellijke verbetering van de onacceptabele situatie geëist. Er is inmiddels toegezegd dat er extra personeel ingezet zal worden en dat de verkeerssturing op de laadperrons geoptimaliseerd zal worden.

De schade, die voor de luchtvrachtexpediteurs en hun klanten is ontstaan, is reeds enorm en moeten de hiervoor verantwoordelijken, de airlines en de door hen ingezette Cargo Handling agents, op zich nemen. Helaas hebben de airlines tot nu toe nog helemaal geen uitleg gegeven over de gevaarlijke situatie, berispen DSLV en SLV. Als zij Europa's belangrijkste luchtvrachtvestiging en hun eigen bedrijfsmodel niet verder in gevaar willen brengen, mogen ze de situatie niet negeren, eisen de expeditieverenigingen.


Publicatiedatum: 4-12-2017

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: