Millenials leren aardappel via social media kennen
Social media
"In onze promotiecampagnes werken we veel met recepten. Elke dag staat een 'recept van de dag' online, passend bij het seizoen en het weer op die dag. Wat we willen bereiken is dat mensen meer favoriete recepten met aardappelen in hun hoofd hebben", vertelt Arend. "Social media zijn het belangrijkste kanaal om onze doelgroep te bereiken. We hebben ook veel op de radio geadverteerd maar kiezen in de toekomst alleen voor social media. Daarmee kunnen we gericht onze doelgroep, jonge gezinnen en jonge stellen bereiken. Het is een heel effectieve manier en je krijgt goede terugkoppeling over wie je hebt bereikt. Het gebruik van social media wijzigt snel, we worden door de ervaring in de Power to the Pieper campagne steeds slimmer in het bereiken van onze doelgroep."
Consumptie
De aardappel als basisingrediënt van de avondmaaltijd is niet meer vanzelfsprekend. Arend: "Het is heel lastig om te meten of de consumptie stijgt of daalt. Er zijn geen eenduidige gegevens over de omzetten van aardappels. Je kunt kijken naar verkoopgegevens aan de kassa, onderzoek doen bij consumentenpanels, out-of-home gegevens verzamelen. Wij richten ons op consumentenonderzoek, wat is het imago van de aardappel en hoe vaak gebruiken mensen aardappelen bij de maaltijd. Door onze campagne willen we dat de aardappel in elk geval 'top of mind' maken en houden."
Oktober
In de zomer staat de aardappel wat minder vaak op het menu. Wanneer straks het stampottenseizoen aanbreekt, zo rond oktober, gaat de Power to the Piepercampagne groots uitpakken, belooft Arend.
Voor meer informatie:
NAO
Arend Zeelenberg
T: 06-54780755
zeelenberg@nao.nl
www.aardappels.nl