Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




MKB-claim sleept truckfabrikanten voor de rechter

MKB-Claim heeft DAF en zes andere truckfabrikanten voor de rechter gedaagd. MKB-Claim, dat 3000 bedrijven vertegenwoordigt, is hiermee de eerste partij die een procedure start tegen de karteldeelnemers. De betrokken truckfabrikanten maakten 14 jaar lang verboden prijsafspraken waardoor afnemers, met name transportbedrijven, vele duizenden euro's per vrachtwagen te veel betaalden. De inzet van de procedure is het treffen van een compensatieregeling voor de getroffen bedrijven.

De truckfabrikanten hebben zich, met uitzondering van Scania, neergelegd bij de boete van de Europese Commissie. De aansprakelijkheid van de fabrikanten staat daarmee vast. Simon Zuurbier van MKB-Claim: "Ons streven is om onder toezicht van de rechter tot een schikking te komen. Lukt dat niet, dan richten wij ons in de verdere procedure volledig op DAF." Alle deelnemers aan het kartel zijn hoofdelijk aansprakelijk. DAF kan daarmee voor de totale schade van het kartel worden aangesproken en dus ook voor de schade van bedrijven die trucks van andere merken hebben gekocht. De zaak kan daarmee volledig in Nederland worden uitgeprocedeerd. Zuurbier: "We hopen uiteraard dat het niet zover hoeft te komen en dat er met alle fabrikanten een regeling kan worden getroffen." MKB-Claim voert de procedure in opdracht van Stichting Aequitas Belangenbehartiging, die zich inzet voor de gedupeerde bedrijven. Aanmelden voor de truckkartelclaim is nog steeds mogelijk. Ook buitenlandse bedrijven kunnen meedoen en profiteren van de procedure in Nederland.

Bron: MKB-Claim

Publicatiedatum: 13-7-2017

 



 

Reacties:


Als men 10.000 euro te veel betaald
dan is dit in 6 jaar afgeschreven
ca. 1600 per jaar / 30 euro per week / 5 euro per dag
Opbrengst auto ca. 600 per dag
dus 1 120 deel van de vrachtopbrengst
wat te minder aan de consument had
moeten worden afgerekend, als men het
als omzet rekent en er belasting over
betaald na misschien winst te hebben
gemaakt, wie lacht er dan, de belasting inner, de staat , wij dus ..
of de consument,
als de chauffeur het voetje iets minder
beweegt, is die besparing van 5 euro
per dag sneller in het brandstofsysteem
van die dure investering te vinden,
men tanks minder, bespaart dus op loonkosten van de chauffeur / dus waar
wil je de winst werkelijk halen.........
bedenkt voor je begint maar het meeste
wordt niet geprobeerd ..... de juristen
lachen in het vuistje, beter een appeltje voor de dorst creŽren
opvreters niet te behoeven te betalen... om die.
anker, berkenwoude (email) - 14-7-2017 9:27:49


Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: