Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Digitaal aanvraagloket tachograaf KIWA werkt slecht

Het sinds 17 mei operationele nieuwe aanvraagportal voor tachograafkaarten van KIWA, dat de tachograafkaarten namens de overheid uitgeeft, werkt verre van goed. Deze conclusie trekt TLN op basis van klachten, ervaringen en hulpvragen van leden, die massaal binnenstromen. Voor TLN is de maat meer dan vol en ze roept de Inspectie Leefomgeving en Transport en de staatssecretaris van I&M dringend op om in te grijpen. De overheid zou het bedrijfsleven moeten faciliteren, niet beperken, vindt TLN.

KIWA slecht bereikbaar
De problemen die transportbedrijven melden zijn legio: het aanvraagportaal is niet bereikbaar, gegevens kunnen niet worden geĆ¼pload, aanvraagformulieren raken zoek, telefonische wachttijden van meer dan een uur, enzovoorts.

"De staatssecretaris en de Inspectie Leefomgeving en Transport zijn nu aan zet. Het is onacceptabel dat bedrijven die tijdig een complete aanvraag doen, hun chauffeurs moeten thuishouden, omdat zij door een slechte prestatie van KIWA niet op tijd over een geldige bestuurderskaart beschikken om aan hun registratieplicht van de rij- en rusttijden te voldoen", zegt Arthur van Dijk, voorzitter van TLN, hierover.

Problemen melden bij TLN
TLN roept haar leden op om de problemen te melden die zij ervaren bij de aanvraag van tachograafkaarten. Hoe meer valide klachten, hoe duidelijker voor de politiek wordt dat stappen noodzakelijk zijn.

Bron: TLN
Publicatiedatum: