Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

België: harddiscounter grootste stijger in verse AGF

Vorig jaar stegen de bestedingen van de Belgische gezinnen aan Fast Moving Consumer Goods met 1,3%. De verse voeding deed het minder goed en groeide met 0,8%. Het marktaandeel van harddiscounters, zoals Aldi en Lidl, blijft op het gebied van groenten en fruit stijgen naar 19,8% in 2016. Toch kochten Belgen over de gehele linie minder groenten en fruit, hoewel daarvoor 0,8% meer werd uitgegeven. Dit heeft te maken met de inflatie op voeding, die in Belgiƫ circa 2 procent bedroeg.

Het distributiekanaal 'openbare markt' blijkt eveneens relatief belangrijk voor fruit en groenten. Vermeldenswaard is ook het relatief hoge aandeel van de verkoop van verse aardappelen. 10% wordt rechtstreeks verkocht op de hoeve.

Bron: GfK Belgium voor VLAM


Publicatiedatum: