"Consumptie pistaches groeit sterk, hopelijk ook in Nederland"
Meer consumptie
Vergeleken met 2015 was het volume van de oogst verdrievoudigd. "Door de grotere aantallen zijn de prijzen gedaald en weer op het niveau van eerdere jaren. Hierdoor kopen de consumenten meer. Het is echt opvallend hoe sterk deze in relatie met elkaar staan. 1% prijsstijging zorgt vrijwel meteen voor 1% consumptiestijging. Een win-win-situatie dus. Vooral in de VS merken we een aanzienlijk stijgende consumptie. Dit is ook te danken aan de overheid. Ze promoten een gezonde levensstijl, inclusief noten. Natuurlijk hopen we ook in Europa op een grotere consumptie van pistaches. De consumptie van pistachenoten ligt het laagst in Nederland van alle Europese landen. Hopelijk gaat dat daar ook groeien. Pinda's en cashewnoten daarentegen worden heel goed gegeten. Wij hopen dat Nederlandse retailers noten op een toegankelijkere plaats gaan zetten zoals op de AGF-afdeling. In veel Europese landen zijn noten al op die afdeling te vinden in de supermarkt. Dat is de perfecte plaats voor de noten."
Tom Hazelof tijdens Fruit Logistica 2017.
The Wonderful Company is marktleider op het gebied van pistachenoten en is goed voor 65% van de totale oogst in de VS. Nieuw in het assortiment zijn de pistachenoten met 50% minder zout. "Er zijn mensen die niet te veel zout willen, maar toch niet helemaal zoutloos. Hiermee spelen we perfect in op een nieuwe doelgroep."
Voor meer informatie:
Tom Hazelof
The Wonderful Company
MC Square
Leonardo Da Vincilaan 19
1831 Diegem - Belgium
www.wonderful.com