Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Tragere omzetgroei voor Carrefour in vierde kwartaal

Aldi en Lidl populairste merken in Verenigd Koninkrijk

Aldi en Lidl populairste merken in Verenigd Koninkrijk
Aldi is bij de jaarlijkse BrandIndex-poll van YouGov naar voren gekomen als het populairste merk van het Verenigd Koninkrijk. De concurrent Lidl is tweede geworden. De top vijf van populairste merken zijn Aldi, Lidl, BBC iPlayer, John Lewis en Dyson. (esmmagazine.com)

Tragere omzetgroei voor Carrefour in vierde kwartaal
De Franse retailgigant Carrefour had een toename in jaaromzet van 3,3% tot €85,7 miljard. Dat maakt 2016 het vijfde jaar op rij waarin de like-for-like-omzet is toegenomen. In de Franse thuismarkt nam de like-for-like-omzet toe met 0,3% tot €40,1 miljard. De totale groei nam bij een gelijke wisselkoers echter af met 0,5%. Internationaal nam de like-for-like-omzet toe met 4,9% tot €45,6 miljard (+6.3% bij een constante wisselkoers). De like-for-like-omzet van het vierde kwartaal nam toe met 2,9%. In Frankrijk zelf was deze toename 0,7%, terwijl internationaal gezien de like-for-like-omzet toenam met 4,5%. (esmmagazine.com)

Australië: Wesfarmers zet zich schrap voor comeback Woolworths

Wesfarmers-CEO Richard Goyder heeft tegen zijn investeerders gezegd dat de like-for-like-omzet van Woolworths waarschijnlijk sterker gaat zijn dan die van Coles, dat als keten onder Wesfarmers valt. Goyder en de directeur van Coles, John Durkan hebben met analisten en investeerders gesproken en toegegeven dat ze bang zijn dat de investering van Woolworths van AU$1 miljard (€710 miljoen) leidt tot een prijzenoorlog tussen de twee ketens. Mogelijk haalt Woolworths hierdoor met zijn kwartaalcijfers Coles in. (channelnews.com.au)

Ahold Delhaize blijft investeren in Servië
Ahold Delhaize wil blijven investeren in Servië. Eerder had directeur Boer een overleg met de Servische minister-president Aleksandar Vucic. Daarbij werd gesproken over het afschaffen van een toeslag voor donaties van voedingsmiddelen en over het opzetten van een Servische instantie voor voedselveiligheid. (seenews.com)

VS: Whole Foods sluit drie faciliteiten
Whole Foods Market's gaat drie productiefaciliteiten sluiten aan de oostkust van de VS. Hiermee wil de keten zijn bedrijfsvoering stroomlijnen en de kosten verminderen. De faciliteiten die worden gesloten bevinden zich in Everett in Massachusetts, Landover in Maryland en in Roswell te Georgia. De activiteiten die op deze locaties plaatsvonden worden nu uitbesteed aan andere bedrijven of in andere locaties opgevangen. (supermarketnews.com)

VS: Target-CEO keert terug naar Supervalu
Supervalu heeft Anne Dament aangesteld als senior onderdirecteur voor retail, merchandising and marketing. Dament is al 25 jaar werkzaam in de retailsector en begon haar carrière ooit bij Supervalu. Eerder was ze aangesteld in een soortgelijke functie bij Target Corp., waar ze verantwoordelijk was voor versproducten, huismerken en food service. In haar nieuwe rol bij Supervalu zal ze verantwoordelijk zijn voor onder andere de marketing van het huismerk, waarmee ze direct onder CEO Mark Gross zal komen te staan. (chainstoreage.com)

Portugal: Sonae MC heeft toename in jaaromzet van 5,6%
De Portugese keten Sonae MC had in 2016 een toename in de like-for-like-omzet van 5,6%. In het laatste kwartaal van 2016 nam deze omzet toe met 6,6%. Sonae MC had een omzet van €3,69 miljard. In het vierde kwartaal werd een omzet behaald van iets meer dan €1 miljard. (esmmagazine.com)

Kenia: Nakumatt verkoopt aandeel van 25%
Nakumatt, qua omzet de grootste supermarktketen van Kenia, verkoopt een aandeel in het bedrijf van 25% aan een buitenlands bedrijf. Het aandeel is verkocht voor $75 miljoen (€70,3 miljoen). Volgens een woordvoerder van Nakumatt is de overdracht bijna voltooid. De naam van het buitenlandse bedrijf is niet bekend gemaakt. (Reuters)

Zuid-Afrika: Sterk halfjaar voor Shoprite

Shoprite had in de 26 weken tot 25 december een omzetstijging van 14,0% tot ZAR71,3 miljard (€4,97 miljard). De like-for-like-omzet nam toe met 8,6%. Shoprite was positief over de resultaten in de thuismarkt, waar de totale omzet van zijn supermarkten toe nam met 10,7% dankzij een sterke feestdagenseizoen. De like-for-like-omzet in de thuismarkt steeg met 7,4%, terwijl de interne inflatie een soortgelijke ontwikkeling had. (igd.com)

Zuid-Afrika: Woolworths waarschuwt voor tragere omzet
Woolworths heeft aangegeven dat de omzet van het bedrijf in het tweede halfjaar van 2016 is toegenomen met 6,7%. De reden voor de toename is de hogere voedselomzet en de overname van het Australische David Jones. De omzet van voedingsmiddelen steeg met 9,5%, terwijl de vergelijkende winkelomzet toenam met 5,6%. De totale winkelruimte nam toe met 7,9%. (igd.com)

Afnemende omzet in derde kwartaal Seven & i 
Seven & i heeft zijn resultaten voor het derde kwartaal tot 30 november 2016 bekend gemaakt. In deze periode nam net als in het vorige kwartaal de omzet af. In dit kwartaal verminderde de omzet met 1,4% tot JPY7,9 biljoen (€64,7 miljard). De winst nam echter toe met 5%. De Japanse tak Seven-Eleven heeft een winkelnetwerk van 19.000 vestigingen in de thuismarkt. Het bedrijf had hier in een periode van negen maanden een omzettoename van 5,5% tot JPY187,1 miljard (€1,53 miljard). De totale omzet van Seven & i in de VS en Canada nam af met 9,5%. (igd.com)

Publicatiedatum: