Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Dick Hylkema, NAO:

"Betrek de jeugd in de mogelijkheden van de aardappel"

Wereldwijd is de Nederlandse aardappel populairder dan ooit. Intussen eet de gemiddelde Nederlander nog 20 kilo aardappelen per jaar, maar dat is minder dan vroeger.

Toch staat de aardappel in Nederlandse gezinnen gemiddeld drie keer per week op het menu. Op zich een hoge score, zegt Dick Hylkema, directeur van de Nederlandse Aardappel Organisatie. "Maar de jeugd wil je toch meenemen in de mogelijkheden van de aardappel. Die wordt niet zomaar aangeboden als je door de stad loopt". Hij legt uit: "U weet dat er tegenwoordig een gigantische mogelijkheid is aan variatie van pasta's, kant- en klaarmaaltijden, pizza's..."

En al is Nederland inmiddels een belangrijke exporteur van aardappels geworden, Hylkema wil de Nederlandse markt niet uit het oog verliezen. "Als je in Nederland de burger en de jeugd daar niet in meeneemt, verlies je dat hele aardappelcluster. Ook Nederland is voor ons, ondanks het feit dat het internationaal veel groter is, een heel belangrijke markt."

Bron: BNR Nieuwsradio
Publicatiedatum: