Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Coop presenteert nieuw winkelconcept

In het Zwitserse Zumikon werd onlangs de eerste grote Coop-supermarkt geopend die gebouwd is volgens het nieuwe winkelconcept van de Zwitserse keten. Het concept werd in samenspraak met de klanten ontwikkeld. Zo is er een winkelconcept ontstaan dat bekoort met talrijke highlights en vele kleine details. Het is nu een moderne winkel waarin men zich thuis voelt en die het boodschappen doen nog aangenamer maakt.


Foto: coop

Liefde voor details
Tot het nieuwe winkelconcept horen ook veel kleine vernieuwingen, die niet direct in het oog springen en die het boodschappen doen aangenamer maken. Zo zijn de koelkasten minder hoog, zodat het bovenste vak makkelijker te bereiken is. Het kassagebied is open en licht en zorgt voor meer overzicht. Kassa 1 heeft een bredere doorgang en een lagere lopende band, wat vooral een voordeel is voor klanten met een kinderwagen of in een rolstoel. Zelfscan-checkouts verkorten de wachttijden en een zitbank van FSC-gecertificeerd eikenhout nodigt klanten uit voor een korte zitpauze. Reeds bewezen concepten zoals het koffiehoekje en de geliefde advertentiewand werden behouden.

Duurzaamheid en vooruitgang
Het nieuwe winkelconcept scoort ook punten wat betreft duurzaamheid en technologische innovatie. In het zelfbedieningsgebied bij de vleeswaren zijn de koelkasten voortaan voorzien van glazen deuren. Dat ziet er niet alleen modern uit, maar bespaart ook energie. De verlichting in de winkel is voor 100 procent LED-verlichting en de materialen die voor de bouw zijn gebruikt voldoen aan de modernste ecologische standaard.



Modernste techniek en moderne service
Pas als je preciezer kijkt vallen de elektronische schapkaartjes van de nieuwste generatie op. Ze bieden de klant meer transparantie en het aanpassen van de prijskaartjes wordt zo aanzienlijk eenvoudiger voor de Coop-medewerkers. De blauwe 'pickup-stations' direct naast de kassa's geven klanten de mogelijkheid om hun online bestellingen van verschillende Coop-webwinkels ongecompliceerd op te halen. Alle nieuwe Coop-filialen worden voortaan van zulke pickup-stations voorzien. Met 856 supermarkten heeft Coop hierbij het grootste potentieel in Zwitserland.



Meer dan 40 omgebouwde supermarkten in het nieuwe jaar
Het ombouwen van de Coop-filialen naar het nieuwe winkelconcept is een lopend proces. Het doel voor 2017 is gedefinieerd: volgend jaar zullen er meer dan 40 winkels omgebouwd worden naar het nieuwe concept. In de late herfst van 2017 staat in Seewen de opening van de eerste megastore in het nieuwe concept gepland.
Publicatiedatum: