Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Online verkoop stijgt flink: 14%

Foodsector en online verkoop stuwen omzet detailhandel

De detailhandel heeft in het derde kwartaal 1,2 procent meer omgezet dan in hetzelfde kwartaal van 2015. De omzet steeg hiermee voor het achtste kwartaal op rij. Online winkelen groeide met een omzetstijging van ruim 14 procent weer harder dan de winkelverkoop. De winkels in de foodsector zetten 2,4 procent meer om. In de non-foodsector lag de omzet 0,6 procent lager. Dit meldt CBS in de Kwartaalmonitor Detailhandel.



Sterke stijging verkopen via internet
De internetverkopen zijn opnieuw veel harder gegroeid dan de omzet van fysieke winkels. De totale online omzet nam met 14,3 procent toe ten opzichte van het jaar ervoor. In deze periode groeide de online omzet van de pure webwinkels met 17,8 procent het sterkst. Bij winkels waar de verkoop via internet een nevenactiviteit is, de zogeheten multi-channelers, steeg de online omzet met 9,4 procent.

Bron: CBS
Publicatiedatum: