Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Waitrose ziet af van uitbreidingsplannen

Asda wint Britse online supermarktoorlog

VS: Food Lion steunt voedselbank met appelen
Food Lion heeft een campagne opgezet om voedselbanken te ondersteunen. De keten gaat speciaal verpakte appelen onder het label Food Lion Feeds in zijn assortiment aanbieden. Het programma is erop gericht om met het derde jaar 1 miljoen maaltijden voor armlastige families te kunnen financieren in lokale gemeenschappen in de regio waar de keten actief is. (newschannel10.com)

VS: Target opent honderden kleine winkels
Target is van plan om in stadsregio's honderden winkels te openen volgens een klein format. De winkels hebben een assortiment dat is toegespitst op de lokale gemeenschap en gaan ook als afhaalplek dienen voor online bestellingen. (Bloomberg / retaildive.com)

Asda wint Britse online supermarktoorlog
Asda is in dit jaar tot nu toe de meest succesvolle Britse supermarkt geweest op het gebied van SEA (search engine advertising). Dit blijkt uit onderzoek van het bedrijf AdGooroo van Kantar Media. In de periode waarin het onderzoek werd uitgevoerd genereerde Asda.com 5,8 miljoen clicks. Dat is zo'n 2,5 miljoen meer dan de daarop eerstvolgende site van de concurrentie. Waitrose werd tweede met 3,3 miljoen clicks. (essentialretail.com)

VK: Waitrose ziet af van uitbreidingsplannen
De Britse keten Waitrose heeft zijn plannen voor nieuwe winkels naar beneden geschaald. In plaats daarvan wil de keten meer cafés en bakkerijen aan bestaande winkels toevoegen. Ook wil de keten meer investeren in logistiek en technologie in verband met de opmars van online retail. (Reuters)

Rusland: O'KEY stelt nieuwe executive aan voor huismerk
De Russische retailgroep O'KEY heeft Milina Sevcikova Mikulova als nieuw commercieel directeur aangesteld. In deze functie zal zij verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling, promotie, levering en implementatie van het huismerk voor de supermarkten en hypermarkten van O'KEY. Haar belangrijkste prioriteit ligt bij het verbeteren van de kwaliteit van de huismerkproducten door faciliteiten te inspecteren en de producten te laten testen. (lse.co.uk)

VS: Produce for Kids werkt samen met Publix
Produce for Kids gaat samenwerken met Publix om Amerikaanse voedselbanken te ondersteunen. van 15 september tot 26 oktober zijn er op de versafdelingen van Publix-vestigingen producten met het Produce for Kids-logo te vinden. De omzet van de merken met dit logo gaat voor een deel naar Amerikaanse voedselbankprogramma's. In de campagne van vorig jaar werden op deze manier zo'n 2,2 miljoen maaltijden aan armlastige gezinnen gedoneerd. (produceforkids.com)

Afrika: Voormalige Uchumi-topman gearresteerd

Het Directorate of Criminal Investigations (DCI) heeft onlangs voormalig Uchumi-CFO Chadwick Omondi Okumu gearresteerd wegens fraude en financieel wanbeleid. De raad van bestuur van Uchumi ontsloeg in juni vorig jaar Okumu samen met CEO Jonathan Ciano wegens het voeren van wanbeleid. (businessdailyafrica.com)

VS: Whole Foods opent derde 365-vestiging
Whole Foods Market heeft in Bellevue in Washington zijn derde winkel volgens het "365 by Whole Foods Market"-concept geopend. Dit format werkt als een soort testlocatie om nieuwe bedrijfsstrategieën uit te proberen, die later mogelijk in de gehele keten van Whole Foods worden toegepast. (igd.com)

VS: Albertsons renoveert drie Fresh Market-locaties
Albertsons heeft drie voormalige Fresh Market-vestigingen overgenomen in de omgeving van Dallas. Het bedrijf is van plan om met het einde van dit jaar de winkels te heropenen onder het merk Tom Thumb. Fresh market sloot de vestigingen in mei, nadat de keten in 2014 in de omgeving van Dallas actief werd. (supermarketnews.com)

IGD: groothandelssegment neemt met 0,3% in omzet toe

Volgens IGD is de omzet van de Britse groothandelssector in 2015 toegenomen met 0,3% tot £30 miljard (€35 miljard), ondanks dat er sprake is van prijzeninflatie in de retailsector. IGD stelt als prognose dat het groothandelssegment nog eens 1,3% zal groeien in de komende vijf jaar, wat voornamelijk zal komen door de opkomst van nieuwe klanten in de foodservicemarkt. "Het is nu een goed moment voor groothandelaren en hun partners om initiatief te tonen en nieuwe groeimogelijkheden te ontwikkelen," aldus econoom James Walton van IGD. "Dit jaar hebben we de supermarktsector af zien nemen met 0,7%. Dit komt echter voornamelijk door structurele veranderingen op de korte termijn. De groei in deze sector zal zich vanzelf weer herstellen." (talkingretail.com)

Sobeys wil kosten verminderen na mislukte integratie van Safeway
Het moederbedrijf van Sobeys, Empire Co. wil zijn kosten verminderen en de trage omzet verbeteren. Eerder probeerde het bedrijf met tegenvallend resultaat de West-Canadese Safeway-keten te integreren.
Klik hier om het artikel te lezen op business.financialpost.com.


Target wil meer omzet zonder Walmart te imiteren
Klik hier om het artikel te lezen.



Tesco ondersteunt Britse telers
Klik hier om het artikel te lezen.



Publicatiedatum: