Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Supermarktomzet stijgt naar 35,9 miljard euro

Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), maakt tijdens haar jaarlijkse haringparty in het Kurhaus bekend dat de supermarktomzet in 2015 met 4,6% is gestegen van 34,3 naar 35,9 miljard euro. De economische crisis heeft de afgelopen jaren zijn sporen achtergelaten in de Nederlandse economie. Toch heeft de supermarkt- en foodservice branche daar weinig onder te lijden gehad. Sterker nog: er is in magere tijden zelfs sprake van omzetgroei.

Dit is vooral te danken aan het feit dat de consument andere keuzes maakt en niet bezuinigt op eten en drinken. Ook nu kiest de supermarktklant vaker voor gemak. De supermarkten spelen hierop in door een gemaksassortiment aan te bieden, maar ook door boodschappen thuis te bezorgen en online bestellen mogelijk te maken. De hybride consument zorgt voor blurring van food retail en food serviceconcepten. Zo'n ontwikkeling toont als geen ander de flexibiliteit en de dynamiek van de branche als geheel.


Publicatiedatum: