Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Consumenten verwachten veel meer online aan voeding te gaan besteden

Consumenten verwachten veel meer voeding online te gaan besteden. Op dit moment staat de online markt voor voeding nog in de kinderschoenen en wordt 2% van de totale bestedingen in dat segment online uitgegeven. Gevoed door de recente ontwikkelingen op het gebied van maaltijdboxen en de toetreding van verschillende supermarkten op de online markt, verwacht de consument dat dit percentage in 2020 zal zijn opgelopen tot 16%. Dit blijkt uit cijfers van het ShoppingTomorrow Consumentenonderzoek 2015, een onderzoek naar de toekomst van shoppen dat wordt uitgevoerd door GfK in opdracht van ShoppingTomorrow.

Consumenten verwachten voor alle bestedingen in totaal een verdubbeling van het online kanaal richting 2020. Waar op dit moment 19% van alle consumentenbestedingen, zoals deze zijn gedefinieerd binnen de Thuiswinkel Markt Monitor, afkomstig is uit het online kanaal, verwacht de consument in 2020 38% van hun bestedingen online uit te geven.

Het onderzoek, dat door GfK is uitgevoerd onder een representatieve steekproef van 5.134 consumenten, is voor experts en business partners van ShoppingTomorrow gratis te downloaden via ShoppingTomorrow.nl.

Bron: GfK
Publicatiedatum: