Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Online bestedingen food/nearfood in tweede kwartaal 2015 +34%

Online bestedingen aan food/nearfood zijn in tweede kwartaal 2015 met 34% gestegen. Nederlandse consumenten gaven in het eerste halfjaar van 2015 7,96 miljard euro uit aan online aankopen van producten en diensten. Dit betekent een groei van 18,4% ten opzichte van vorig jaar, toen er in het eerste halfjaar 6,72 miljard euro online werd besteed. De online bestedingen aan food/nearfood, waar de dagelijkse boodschappen onder vallen, groeien in het tweede kwartaal van 2015 met 34% ten opzichte van het tweede kwartaal vorig jaar. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland. Dit onderzoek wordt door GfK uitgevoerd, in opdracht van Thuiswinkel.org, en mogelijk gemaakt door PostNL.

Nu steeds meer partijen de online foodmarkt betreden en een supermarkt bijvoorbeeld ook de stap heeft gemaakt naar het aanbieden van maaltijdboxen, is het aannemelijk dat deze groei ook het tweede halfjaar door zal zetten.

Bron: Thuiswinkel.org


Publicatiedatum: