Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Een boerderijwinkel in de winkelstraat?

Een boerderijwinkel midden in het dorp in plaats van op het erf. Met dat concept zijn Peter en Marie-Claire Verdaasdonk uit Sint Anthonis de eerste in hun regio. Naast hun boerderijwinkel in Sint Anthonis en hun mobiele marktkraam openden zij afgelopen week de deuren van hun winkel in het centrum van Cuijk.



Hoe is dit idee ontstaan?
Peter en Marie-Claire verwelkomden steeds meer mensen uit Cuijk in hun winkel bij hun tuinbouwbedrijf in Sint Antonis. Ze ontdekten dat er behoefte was aan een winkel als deze, maar dan in Cuijk zelf. Peter: "Bij ons is alles dagvers. We hebben alleen producten van eigen teelt of uit de eigen streek. Dat is wat klanten tegenwoordig willen." Het is dan wel geen echte boerderijwinkel meer, maar die naam is bewust gekozen voor de uitstraling. Het pand heeft zelf iets weg van een tot winkel omgetoverde stal.



Uniek concept
Een woordvoerder van landbouworganisatie ZLTO: "Boerderijen met een winkel aan huis zijn er in het land van Cuijk volop, maar boerenbedrijven die hun eigen producten verkopen in een vaste winkel in het centrum van het dorp, dat is nieuw". Ook Marcel Vijn van Universiteit Wageningen spreekt van een in Nederland nog uniek concept: "Ik ken alleen enkele voorbeelden in Groningen en Overijssel." Vijn is van mening dat dit voor Verdaasdonk een slimme zet kan zijn geweest: "De soortgelijke winkels, die wij hebben onderzocht, zijn succesvol. Uit een ander onderzoek van ons blijkt dat consumenten verse, lokale producten willen. Ze willen er alleen niet telkens voor naar een boerderij rijden."



Bron: Nieuwsbrief Van Aarle
Publicatiedatum: