Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Rabobank: 25% boodschappen tegen 2030 online gekocht

Gezocht: online AGF-leveranciers

In de toekomst zullen steeds meer consumenten groente, fruit, bloemen en planten via het internet gaan bestellen. Leveranciers die met deze trend willen meegaan, zullen hun bedrijf hierop moeten aanpassen.

Terwijl de AGF verkoop in reguliere supermarkten stabiel blijft wordt de verkoop van verse producten in online supermarkten verwacht te verdubbelen in de komende vijf jaar. De Rabobank verwacht dat tegen 2030 25% van alle boodschappen online zullen worden gekocht. De impact van deze verandering is te vergelijking met de opkomst van private labels in de jaren zeventig en de populariteit van budget supermarkten rond de eeuwwisseling.

Verse producten in een muisklik
Er zijn een aantal ontwikkelingen die aantonen dat consumenten bereid zijn verse producten online aan te kopen. Consumenten zijn traditioneel gewend hun eigen groente en fruit uit te kiezen in de supermarkt. Maar consumenten laten tegenwoordig steeds vaker producten thuis afleveren, of via de supermarkt of via gespecialiseerde leveranciers.

Nieuwe kansen en uitdagingen

Producenten en leveranciers van verse producten die in deze trend meegaan zouden hiervan kunnen profiteren. Het online verkopen biedt een aantal grote voordelen: grotere opslagruimten, meer ruimte om te adverteren en voor extra productinformatie en een kortere supply chain. Aan de andere kant zal er ook meer concurrentie op de markt verschijnen en zal de complexiteit van de sector toenemen. Tenslotte zal het aankoop gedrag van consumenten misschien ook wel veranderen met de online markt.

Kijk op rabobank.com voor meer informatie
Publicatiedatum: