Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Omzet voedingsmiddelen verhoogt winst M&S

AGF van Walmart moet beter

VS: Terugkeer van Just Picked Promise programma van Kings Food Markets
Kings Food Markets komt deze zomer terug met het 24 Hour Just Picked Promise programma. Dit programma richt zich op het aanbieden aan de consument van lokaal geteelde dagverse groenten, fruit en kruiden die binnen 24 uur na oogst in de schappen belanden. Hiermee krijgt de consument alle voordelen van een lokale boerderijwinkel gecombineerd met het gemak van een supermarkt. "Elke zomer zien we ernaar uit om het Just Picked Promise programma naar onze klanten te brengen", aldus de CEO van Kings Food Markets. "Dit exclusieve programma laat ons de meest verse producten uit de regionale omgeving aanbieden. Zodra consumenten het Just Picked Promise-vignet ziet, weten ze dat ze het soort kwalitatief hoogstaande producten aanschaffen, dat ze ook zouden vinden bij de lokale boerenmarkt."

Metro: Consument niet toe aan online boodschappen doen
Volgens Eric la Flèche, president en CEO van de Canadese supermarktketen Metro, zijn ondanks een toename van online advertenties consumenten er niet aan toe om hun boodschappen via internet te doen. Slechts een kleine minderheid van de Canadese consumenten doet online boodschappen, zei La Flèche op een investeerdersconventie. Hij voegde echter ook toe dat landen met een met Canada vergelijkbare bevolkingsomvang op de lange termijn wel mogelijkheden laten zien.

VS: Target beats street in Q1
Target spreekt woensdag van een solide eerste kwartaal. Het hervormingsplan van CEo Brian Cornell lijkt zijn vruchten af te werpen met een winst van 567.6 miljoen euro, meer dan 50% dan dezelfde periode vorig jaar. De omzet bedroeg 15.3 miljard euro, met een toename van 2,3% in omzet bij winkels die minstens een jaar open zijn. Analisten hadden een omzet van 15.28 miljard euro verwacht, volgens Thomson Reuters I/B/E/S.

UK: Omzet voedingsmiddelen verhoogt winst M&S 
Marks and Spencer (M&S) zeggen dat de bruto winst 6,1% gestegen is, naar een winst van 925 miljoen euro voor het jaar tot 28 maart, de eerste winststijging voor M&S sinds vier jaar. De supermarktketen zegt dat de voedselafdeling een "uitstekend" jaar had. Er zijn tweeënzestig nieuwe Simply Food-winkels geopend in deze periode, die "boven verwachting" presteerden. Op like-for-like basis steeg de omzet van voedingsmiddelen met 0,6% over het gehele jaar, terwijl de algemene omzet daalde met 3,1%.

Walmart CEO: verse oogst moet beter
Steve Bratspies, executive vice president van voedingsmiddelen voor Walmart U.S. zegt dat Walmart beter zijn best gaat doen wat betreft versproducten. "Mensen eten vandaag de dag meer vers voedsel. In sommige gevallen als bewuste keuze, maar vaak onbewust als een gewoonte die over tijd zo gegroeid is. We gaan een significante groei in de markt voor versproducten zien in de nabije toekomst," aldus Bratspies. Volgens hem heeft Walmart zijn wereldwijd zijn kantoren voor aanvoer uitgebreid, zodat het het hele jaar zijn consumenten van groenten en fruit kan voorzien. De supermarktketen heeft personeel aangetrokken in San Antonio, Texas zodat het de concurrentie wat betreft versproducten aankan. Winkelmedewerkers worden getraind in hoe er met versproducten moet worden omgegaan, met als harde regel dat als zij het zelf niet zouden kopen, het ook niet geschikt is voor de klant.

UK: Booker to buy Londis and Budgens grocery store chains
Booker, één van de grootste Britse groothandelaren, heeft toegezegd om de Londis and Budgens keten op te kopen, om zo het netwerk van winkels uit te breiden en in te spelen op veranderende behoeften van consumenten. Booker zei op donderdag dat het 56 miljoen euro neerlegt voor de twee ketens die voorheen eigendom waren van de Ierse groothandelaar Musgrave Group.

Spanje: Carrefour voert toewijdingaan lokale telers op 
Carrefour Spain vergrootzijn toewijding aan lokale telers. "De producten van deze telers wordengebruikt om het assortiment van Carrefour zo aan te passen dat we de behoeftenen smaak van onze consumenten in verscheidene regio's door het hele land tegemoetkunnen komen", Aldus Rafael Arias Salgado, president van de Carrefour groep inSpanje. Vorig jaar werkte Carrefour Spain met 9400 Spaanse bedrijfen, waarvan4000 kleine tot middelgrote ondernemingen waren. In 2014distribueerde SOCOMO, het centrale kantoor van Carrefour voor de aanschaf vantuinbouwproducten, 416.000 ton aan Spaanse groenten en fruit.Australië: Coles herzietstrategische prioriteiten
De managing director van Coles, John Durkan, heefteen update gegeven over de strategische prioriteiten van de supermarktketen opde Wesfarmers Strategy Day. Een aantal van deze prioriteiten zijn meer boeiendewinkels voor de consument, verse producten van consistente en hoge kwaliteit,een verbeterde klantenservice en verbeteringen voor online gemak.

Frankrijk: Intermarchémoderniseert bedrijfsvoering

Intermarché, onderdeel vanof Les Mousquetaires, heeft zijn logistieke transformatieplan gepubliceerd, datontworpen is om de bedrijfsvoering in Frankrijk te moderniseren. Het doel vanhet plan is om hervormingen door te voeren die faciliteiten moderniseren enautomatiseren. Veel van deze faciliteiten zijn nu nog gedateerd en inefficiënt.Ook zal intermarché een focus leggen op duurzaamheid en doorzichtigheid binnende productieketen. Onderdeel van de herstructurering van het distributienetwerkis de sluiting van zes magazijnen.

Spain voegt zich bij Sendik's als productiemanager
Sendik's Food Market heeft op woensdag aangekondigd dat industrieveteraan Dan Spain wordt ingehuurd als productiemanager. Spain, die recentelijk nog werkzaam was als vicepresident voor sales en marketing bij Kingsburg Orchards, zal werken aan groeiende relaties, het uitzetten van strategieën en het aanschaffen van producten voor Sendik's "best-in-class" productie-processen, aldus een woordvoerder van het in Milwaukee gelegen bedrijf.

Publicatiedatum: