Kings Food Markets komt deze zomer terug met het 24 Hour Just Picked Promise programma. Dit programma richt zich op het aanbieden aan de consument van lokaal geteelde dagverse groenten, fruit en kruiden die binnen 24 uur na oogst in de schappen belanden. Hiermee krijgt de consument alle voordelen van een lokale boerderijwinkel gecombineerd met het gemak van een supermarkt. "Elke zomer zien we ernaar uit om het Just Picked Promise programma naar onze klanten te brengen", aldus de CEO van Kings Food Markets. "Dit exclusieve programma laat ons de meest verse producten uit de regionale omgeving aanbieden. Zodra consumenten het Just Picked Promise-vignet ziet, weten ze dat ze het soort kwalitatief hoogstaande producten aanschaffen, dat ze ook zouden vinden bij de lokale boerenmarkt."
Metro: Consument niet toe aan online boodschappen doen
Volgens Eric la Flèche, president en CEO van de Canadese supermarktketen Metro, zijn ondanks een toename van online advertenties consumenten er niet aan toe om hun boodschappen via internet te doen. Slechts een kleine minderheid van de Canadese consumenten doet online boodschappen, zei La Flèche op een investeerdersconventie. Hij voegde echter ook toe dat landen met een met Canada vergelijkbare bevolkingsomvang op de lange termijn wel mogelijkheden laten zien.
VS: Target beats street in Q1
Target spreekt woensdag van een solide eerste kwartaal. Het hervormingsplan van CEo Brian Cornell lijkt zijn vruchten af te werpen met een winst van 567.6 miljoen euro, meer dan 50% dan dezelfde periode vorig jaar. De omzet bedroeg 15.3 miljard euro, met een toename van 2,3% in omzet bij winkels die minstens een jaar open zijn. Analisten hadden een omzet van 15.28 miljard euro verwacht, volgens Thomson Reuters I/B/E/S.
UK: Omzet voedingsmiddelen verhoogt winst M&S
Marks and Spencer (M&S) zeggen dat de bruto winst 6,1% gestegen is, naar een winst van 925 miljoen euro voor het jaar tot 28 maart, de eerste winststijging voor M&S sinds vier jaar. De supermarktketen zegt dat de voedselafdeling een "uitstekend" jaar had. Er zijn tweeënzestig nieuwe Simply Food-winkels geopend in deze periode, die "boven verwachting" presteerden. Op like-for-like basis steeg de omzet van voedingsmiddelen met 0,6% over het gehele jaar, terwijl de algemene omzet daalde met 3,1%.
Booker, één van de grootste Britse groothandelaren, heeft toegezegd om de Londis and Budgens keten op te kopen, om zo het netwerk van winkels uit te breiden en in te spelen op veranderende behoeften van consumenten. Booker zei op donderdag dat het 56 miljoen euro neerlegt voor de twee ketens die voorheen eigendom waren van de Ierse groothandelaar Musgrave Group.
Spanje: Carrefour voert toewijdingaan lokale telers op
Carrefour Spain vergrootzijn toewijding aan lokale telers. "De producten van deze telers wordengebruikt om het assortiment van Carrefour zo aan te passen dat we de behoeftenen smaak van onze consumenten in verscheidene regio's door het hele land tegemoetkunnen komen", Aldus Rafael Arias Salgado, president van de Carrefour groep inSpanje. Vorig jaar werkte Carrefour Spain met 9400 Spaanse bedrijfen, waarvan4000 kleine tot middelgrote ondernemingen waren. In 2014distribueerde SOCOMO, het centrale kantoor van Carrefour voor de aanschaf vantuinbouwproducten, 416.000 ton aan Spaanse groenten en fruit.
Australië: Coles herzietstrategische prioriteiten
De managing director van Coles, John Durkan, heefteen update gegeven over de strategische prioriteiten van de supermarktketen opde Wesfarmers Strategy Day. Een aantal van deze prioriteiten zijn meer boeiendewinkels voor de consument, verse producten van consistente en hoge kwaliteit,een verbeterde klantenservice en verbeteringen voor online gemak.
Frankrijk: Intermarchémoderniseert bedrijfsvoering