Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Workshop 'Hoe maak jij het VERSchil'

Vorige week was de aftrap van de eerste reeks van vier workshops in het voorjaar die ADN in samenwerking met SVO Vakopleiding Food in het hele land organiseert.

Deze workshops zijn georganiseerd naar aanleiding van de uitkomsten uit het consumentenonderzoek door onderzoeksbureau Gfk dat vorig jaar in opdracht van ADN is uitgevoerd naar het gedrag van de consument richting de groenteman.

Op de SVO-locatie in Zwolle kwamen groentemannen bijeen om de interactieve workshop te volgen. Trainer/coach Sjoerd Kaljee vertelde hoe het mogelijk is om als groenteman het 'VERSchil' te maken. Hij deed dit door iedereen mentaal uit de winkel te halen en het niet over producten te hebben, maar na te denken over de vraag: Waarom ben ik groentespecialist? en wat drijft mij om te doen wat ik doe? Het lijkt in eerste instantie een overbodige vraag en makkelijk te beantwoorden, maar al gauw bleek dat hier veel meer achter zit. Kaljee: "Als je er serieus over nadenkt en het voor jezelf opschrijft, blijkt het een goede manier te zijn om erachter te komen wat jouw onderscheidend vermogen is. Op zo'n avond blijkt het heel verhelderend te zijn om eens op een andere manier en van een afstandje naar je winkel te kijken: waarom doe je de dingen die je doet. Het is daarom zinnig om je visie en je missie te bepalen, omdat dat je gedrag van vandaag beïnvloedt. Dit is niet alleen belangrijk voor jezelf, maar ook belangrijk voor je medewerkers om ook hen daarvan bewust te maken en van daaruit te handelen en te communiceren naar je (potentiële) klanten. Op die manier kun je bewust zaken oppakken of laten liggen en handel je niet alleen op gevoel. Dat maakt dat je zelf 'aan het stuur zit' en de gang van zaken kunt beïnvloeden in plaats van te denken dat het je allemaal overkomt. Dit is maar een deel van wat er deze avond werd aangehaald."

Er werd ook gesproken over de belangrijkste conclusies uit het onderzoek en hoe je als groenteman hier op kunt inspelen. Voor de concrete ideeën waren Wim Landwaart uit Maartensdijk met zijn nieuwe saladeconcept 'Vandaag' en De Groentemannen uit Zwartsluis aanwezig om te vertellen en te laten zien waar zij succesvol in zijn.

Aan het eind van de avond ging iedereen met een goed gevoel, nieuwe concrete ideeën en inspiratie met concrete handvatten naar huis.

Aanmelden workshops
Deze workshop wordt de komende weken nog van 19.00 – 22.00 uur op de volgende data en locaties gehouden:
- Woensdag 15/4 in Heerhugowaard SVO-locatie - W.M. Dudokweg 78
- Woensdag 22/4 in Rijswijk (ZH) SVO-locatie - Diepenhorstlaan 3
- Woensdag 29/4 in Best SVO-locatie - De Dieze 28 b-c

Er zijn op alle locaties nog plaatsen beschikbaar, stuur voor deelname een mailtje aan ADN: info@agfdetailhandel.nl. Personeelsleden zijn ook van harte welkom!
Publicatiedatum: