Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Plátano de Canarias start nieuwe reclamecampagne

De Association of Banana Producer Organisations of the Canary Islands (ASPROCAN) is een nieuwe reclamecampagne gestart die zal duren tot 19 april. Het doel van de campagne is om zich te concentreren op productdifferentiatie, zowel in termen van smaak als in kwaliteit in vergelijking met andere landen.
 
Met deze actie wil Plátano de Canarias zijn positie versterken tegenover niet-Europese bananen op de Spaanse binnenlandse markt. De import van deze bananen nam in 2014 toe. Met de slogan 'El Sabor de lo nuestrodiseño (onze smaak maakt ons uniek)' hoopt het merk om de "unieke eigenschappen en een hogere kwaliteit in vergelijking met niet-Europese bananen" te benadrukken.


 
De belangrijkste boodschap van de campagne wordt onderschreven door de Europese BGA-label (Beschermde Geografische Aanduiding), die garandeert dat de intense en zoete smaak, aroma en de karakteristieke donkere vlekken van Canarische bananen zich onderscheiden van andere geïmporteerde producten. De campagne benadrukt de traditionele, milieuvriendelijke teelt van Canarische bananen, die het hele jaar door worden geproduceerd door 8.224 bananentelers.

Volgens ASPROCAN zijn Canarische bananen nog steeds een traditioneel onderdeel van het dieet van de Spaanse consument. Momenteel zijn 7 van de 10 geconsumeerde bananen in Spanje geproduceerd op de Canarische Eilanden.

Publicatiedatum: