Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
PMA Fresh Connections Brazil

"Aanbod retail wordt grootste uitdaging"

Tijdens de eerste PMA Fresh Connections Brazil sprak Luis Haas, manager van Grupo Pão de Açúcar (GPA) over uitdagingen in de sector. "In de toekomst is het probleem niet meer de kleur of maat van een product, maar wordt aanbod de grootste uitdaging."



"We willen onze partners meer kennis bieden en Brazilië bekend maken met de beste methoden voor productie, duurzaamheid en handel," vervolgt Haas. Daar ligt een rol voor de retail die de schakel is tussen teler en consument. Een voorbeeld van duurzame retail is de 'ugly fruit' campagne in Europa, waar de consument gewend was aan producten met een perfect uiterlijk.

De Brazilianen besteden meer aan groenten en fruit en gaan minder vaak naar de supermarkt. "Dat is goed nieuws voor ons." AGF is het belangrijkste segment in de Braziliaanse retail. De wensen van de Braziliaanse consument zijn verandert; de levensverwachting is hoger, de koopkracht neemt toe en er is een groeiende vraag naar informatie over telers en teeltmethoden.

Een manier om op de veranderende wensen van de consument in te spelen wordt geïllustreerd door de forse stijging van de biologische producten. "De verkopen van bioproducten zijn over de afgelopen tien jaar met 350% gestegen. Dat is te danken aan het ontwerp van de verpakkingen, een goede locatie in de supermarkt en informatie over de oorsprong van het product."



Ook hebben producten in een makkelijk hersluitbare verpakking de toekomst voor consumptie tijdens het rijden; onmisbaar in een drukke stad als Sao Paulo waar een ritje van 5 kilometer 45 minuten duurt.

"De toekomst ligt in kwaliteit, informatie en een eigen merk, differentiatie wordt essentieel," sluit Haas af.
Publicatiedatum: