Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Morrisons komt terug van 'I'm Cheaper'-slogan

Morrisons komt terug van de slogan 'I'm Cheaper' en is in plaats daarvan overgestapt op 'Everyday Low Prices ('elke dag lage prijzen'), omdat het duidelijk wil maken dat de recente prijsverlagingen permanent zijn. 

In de winkel wijst Morrisons op de goedkope prijzen door middel van een pijl, met daarop het symbool van de pond en de woorden 'elke dag lage prijzen'. De televisiereclames zijn ook aangepast.

Morrisons introduceerde de slogan 'It's the new cheaper Morrisons' in mei om de 'grootste ronde prijsverlagingen ooit' te promoten, waarin meer dan 1200 producten in prijs verlaagd werden. De slogan kreeg wat kritiek omdat analisten vraagtekens zetten bij het woord 'cheap' (goedkoop) vanwege de negatieve connotaties.

Marketingdirecteur van Morrisons, Rebecca Singleton, zegt dat de 'I'm Cheaper'- campagne een belangrijke rol speelde in het communiceren van de prijsverlagingen. De supermarkt wil de basisprijzen opnieuw verzekeren en naar klanten communiceren dat de prijsverlagingen niet ter promotie zijn, maar permanent. "In mei moesten we onze prijsverlagingen met een grote knal lanceren. I'm Cheaper speelde z'n rol en nu moeten we duidelijk maken dat de prijsreducties permanent zijn", voegde ze toe.

Singleton zegt dat Morrisons' doelstellingen zijn het winkelgemak te verbeteren en de communicatie duidelijk en consistent te houden. De supermarkt hoopt ook de waarde te verbeteren, promoties duidelijker en relevanter te maken en de merkaffiniteit te stimuleren.

Morrisons hoopt z'n prestaties te verbeteren, die met 7,1 procent daalden in het kwartaal tot aan 4 mei. In de kerstperiode bedroeg de daling 5,6 procent. In de twaalf weken tot aan 20 juli daalde de verkoop van Morrisons met 3,8 procent (vergeleken met een jaar eerder).

Morrisons hoopt met de focus op de prijs meer klanten aan te trekken en terug te vechten tegen discounters Aldi en Lidl, die beiden met dubbele cijfers groeien. Het breidt ook de openingstijden in bijna de helft van de winkels uit met het doel de bezoekersaantallen en omzet te stimuleren. 230 winkels zijn nu open van 6.00 tot 23.00 uur.

source: marketingweek.co.uk
Publicatiedatum: