Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lidl: ambitieuze plannen voor het Verenigd Koninkrijk

Volgens Ronny Gottschlich, de man die Lidl in het Verenigd Koninkrijk runt sinds 2010, zal Lidl een leidende positie blijven behouden te midden van een kruideniers-landschap waarin supermarkten hun prijzen verlagen en een nieuwe discounter, Netto VK, de markt betreedt.

Focus op prijs en Britse inkoop
Gottschlich over de concurrentie: "Lidl zal niet worden verslagen op prijsgebied. We zullen de prijzen consequent aanpassen op de onderhandelingen met onze leveranciers." De discounter zal de prijzen verlagen, aangezien andere supermarkten stevige prijscampagnes voeren. Noch de kwaliteit, noch het personeel zullen daarvan gevolgen ervaren.

Net als de prijs is de herkomst een hoge prioriteit voor de discounter. Gottschlich gelooft dat zelfs de hele economie vooruitgaat. Klanten zullen blijven winkelen bij Lidl, omdat de keten zich inspant om steeds Britser te worden. Lidl heeft momenteel veel Britse producten: 95% van het verse vlees en 60% van alle producten is nu uit het Verenigd Koninkrijk afkomstig.

Tot 40 nieuwe winkels per jaar
Hoewel Lidl vorig jaar 12 nieuwe winkels opende in het Verenigd Koninkrijk, heeft de discounter ambitieuze plannen om er tot 40 nieuwe winkels per jaar te gaan openen. Het potentieel voor meer Lidl-winkels wordt ondersteund door het laatste onderzoek van ShopperVista, dat aantoont dat 50% van de Britse consumenten in juni 2014 discounters bezocht (waarvan 13% voor de belangrijkste boodschappen).

Vijf miljoen klanten per week
Lidl trekt nu vijf miljoen klanten per week. Diegenen die voor de eerste keer komen, zijn vaak 'erg verrast over de kwaliteit en prijs'. Gottschlich over de Britse kooptrends: "Ik geloof dat er een fundamentele verandering gaande is in de manier waarop klanten winkelen. Steeds meer mensen realiseren zich dat je niet heel veel hoeft uit te geven voor uitstekende kwaliteit."

Source: Retail Analysis
Publicatiedatum: