Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Pasen is hét moment om alliumassortiment te promoten"

Net als elk jaar is Pasen een uitstekende gelegenheid om lokale seizoensproducten onder de aandacht te brengen via displays in de winkels. Alinéa Top Alliance organiseert dit soort promotieacties elk jaar, met enkel positieve feedback van klanten, van wie het aantal verkopen en het aantal partijen tijdens de paasperiode alleen maar toenemen.

"Voor supermarkteigenaren bieden de dispays ook een kans om originaliteit aan hun schappen toe te voegen. We zijn er echt op gebrand om alle supermarkten die tot onze ketens behoren met onze displays een boost te geven. Onze verkopers zijn vindingrijk en weten altijd heel goed met de beschikbare ruimte te werken," vertelt key account sales manager bij Cooperative Alinea/Top Alliance Frédéric Delahaye.

Een goede manier om Franse telers te promoten
Op dit moment neemt de roze Lautrec knoflook in winkels in heel Frankrijk een prominente plek in tussen andere alliums. "Ons assortiment knoflook, uien en sjalotten maakt deel uit van de Franse gastronomie, met specerijen die de typische gerechten van Franse huishoudens verrijken. De paasperiode is een periode waarin we dit soort producten aan consumenten moeten aanbieden. Terwijl we die producten aanbieden promoten we expertise van al onze telers. Daarom vertrouwen we niet alleen op een serie BOB en BGA producten, maar ook op een serie Label Rouge producten die coöperatie Alinéa en het verkoopkantoor, SAS Top Alliance, al meer dan 30 jaar beheersen. Consumenten zijn gevoelig voor producten met geografische erkenning, een kwaliteitsgarantie voor hen, aangezien het producten zijn die ze vervolgens kopen om Franse telers te kunnen steunen."

Stabiele opbrengst van Label Rouge gecertificeerde roze Lautrec knoflook
Het is ook een goed moment om te profiteren van het eind van het seizoen van de Label Rouge gecertificeerde roze Lautrec knoflook. "De roze Lautrec knoflook is echt een must-have product in de schappen van de supermarkt. De knoflook wordt half juli geoogst en verhandeld van half augustus tot eind april van het volgende jaar. Vergeleken met die van voorgaande jaren is de opbrengst dit jaar stabiel, hoewel de geoogste maten als gevolg van de hoge temperaturen iets kleiner waren. Afgezien van de promotieacties, die de consumptie altijd stimuleren, is de vraag gedurende het hele seizoen relatief stabiel gebleven."

Voor meer informatie:
Frédéric Delahaye
Alinéa Top Alliance
Tel.: +33 (0)5 63 26 28 00
fdelahaye@topalliance.com

Publicatiedatum: