Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Genesis Fresh

Nieuw citrusras Onix wereldwijd gelanceerd

Genesis Fresh kondigt de wereldwijde lancering aan van Onix™, een citrusras ontdekt in de Spaanse provincie Sevilla. Het ras wordt beheerd door Genesis Fresh en combineert een verrassend smaakprofiel met een levendige kleur en lange houdbaarheid.

"Onix vertegenwoordigt een doorbraak in het segment van de bloedsinaasappelen. Het overtreft conventionele rassen zoals Sanguinelli met twee à drie maten" zegt David Alba, CEO van Genesis Fresh. "Wat de Onix sinaasappel aantrekkelijk maakt, is de combinatie van een ongelooflijke externe en interne kleuring met een verfrissende smaak die doet denken aan de traditionele Sanguinelli."

Het is wetenschappelijk bewezen door het Instituut voor Moleculaire en Cellulaire Plantenbiologie van Valencia (IBMCP) dat het ras een hoog niveau van anthocyanen bevat bij optimale rijpheid. Zelfs onder uitdagende omstandigheden is de externe en interne kleuring uitstekend.

"Hoewel Onix en Sanguinelli vergelijkbaar zijn in kwaliteit, bereikt Onix de optimale maat en externe kleuring iets eerder. Het ras kan dus vroeger op de markt komen", legt Alba uit. "Bovendien houdt Onix het lang uit aan de boom en na de oogst, waardoor het afzetvenster ongeveer vier à vijf maanden bestrijkt op elk halfrond."

Onix beschikt over uitzonderlijke exportcapaciteiten en is daardoor geschikt voor de markt in Azië, Noord-Amerika en Europa. "Zijn goede houdbaarheid, fantastische kleuring en stevigheid maken het een zeer aantrekkelijk ras voor de export", voegt Alba toe.

Patricia Sagarminaga, marketing- en communicatiedirecteur bij AmFresh: "Onix belichaamt innovatie en kwaliteit en biedt consumenten een natuurlijk product, als het ware 'out of this world, made in Spain'. De elegante branding en de positionering van Onix binnen de AGF-sector hebben weerklank gevonden bij consumenten in Europa, wat resulteert in een opmerkelijke afzet. Shoppers zoeken immers naar dat wonderlijke gevoel iets nieuws te ontdekken te midden van het gebruikelijke aanbod. Om te proeven van de veelzijdigheid van Onix nodigen we consumenten uit om een kijkje te nemen op www.onixcitrus.com waar AI-gestuurde algoritmen gepersonaliseerde recepten voor desserts en cocktails genereren. Nieuwsgierige consumenten kunnen er veel inspiratie opdoen."

Onix levert aan grote retailers waaronder Tesco en M&S in het Verenigd Koninkrijk, Eroski in Spanje en REWE en Kaufland in Duitsland.

Onix is beschikbaar als los fruit voor £1 per stuk of elegant verpakt in sets van drie of vijf stuks. "Ondanks de beperkte beschikbaarheid dit seizoen is de respons "niets minder dan fenomenaal" geweest en heeft AmFresh Onix gesampled in Frankrijk, Zwitserland, Polen en andere landen", besluit Sagarminaga.

Voor meer informatie:
Patricia Sagarminaga
AmFresh
patricia.sagarminaga@amfresh.com
www.onixcitrus.com

Publicatiedatum: