Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Groenteboer moet zich onderscheiden door innovatie"

Patissier Atef Barbouche was voorbestemd voor een heel andere carrière. Toen Atef echter besloot om zijn vader, een groenteboer in Parijs die zijn winkelmanager had verloren, te gaan helpen werd hij geraakt door het gebrek aan aandacht bij zijn vader voor klanten en groothandelaren, ondanks urenlang hard werken om de beste AGF-producten op de markt te selecteren. Atef besloot toen de uitdaging aan te gaan en het beroep van groenteboer in ere te herstellen. "Er is een verschil tussen een groente- en fruitverkoper en een groenteboer. Groenteboeren zijn ambachtslieden. Ze zoeken producten van de beste kwaliteit bij hun leveranciers en sublimeren ze vervolgens met behulp van het toepassen van verschillende bewerkingen. Precies deze toegevoegde waarde en creativiteit wordt door mensen bewonderd en gerespecteerd," vertelt Atef.

Nieuwe benadering van het beroep van groenteboer
Veel meer dan een ambitie nastreven wil Atef een concept creëren: Biogalta by Atef Barbouche. Zijn doel is om de waarde van het groentebedrijf te vergroten door het te moderniseren via innovatie. "Ik ga uit van een revolutionair concept, een nieuwe benadering van ons vak. In het kader hiervan heb al meer dan 145 vakmensen in heel Frankrijk opgeleid. Samen met Saveurs Commerce, die me helpt om dit mooie beroep te promoten, en mijn partner Laura Sanchez, voorzitter van Biogalta, willen we het beroep van groenteboer meer bekendheid geven in Frankrijk en daarbuiten."

Een succesvolle aanpak
De hierboven beschreven aanpak spreekt zowel consumenten als professionals aan. "Op dit moment werk ik samen met enkele Parijse locaties als het Elysée en Galeries Lafayette waar we sinds 18 maart van dit jaar een ruimte gebruiken, niet alleen om er AGF-producten van topkwaliteit te presenteren, maar ook om een aantal 'getransformeerde producten', ontworpen om klanten op een andere manier van groenten en fruit te laten genieten. Klanten kunnen bijvoorbeeld genieten van 100% fruitgebak, smoothies, sappen, gekarameliseerde appelen of ananas, bereid door een hypermoderne machine. Al deze efficiënte, zelfvoorzienende hulpmiddelen (machines) zullen worden aangeboden aan franchisegroenten-bedrijven die ons voorbeeld willen volgen."

Omdat innovatie tegenwoordig ook een synoniem is voor duurzaamheid, wil Atef dat zijn aanpak zo milieuvriendelijk mogelijk is: geen voedselverspilling dankzij moderne machines, een bulkaanbod om verpakkingen te verminderen en klanten bewust maken van het idee rondom "zero waste".

Het dagelijkse werk van groenteboeren vergemakkelijken
De professionals die dit avontuur samen met Atef willen aangaan, kunnen rekenen op zijn volledige steun. "We willen het dagelijkse werk van groenteboeren vergemakkelijken en zijn in het kader daarvan op zoek naar een merkambassadeur per regio, die we zullen ondersteunen bij het uitvoeren van de werkzaamheden, het instellen van de machines, de communicatie met klanten en het promoten van het merk. Er zullen video's beschikbaar worden gesteld om te laten zien hoe we werken en om hen te trainen in verschillende moderne en innovatieve technieken als het steriliseren van messen. Al deze hulpmiddelen kunnen deuren voor hen openen om hun activiteit verder te ontwikkelen."

De aanpak internationaal exporteren en Franse producten promoten
De eerder beschreven aanpak is een groot succes in Frankrijk en trekt ook buiten de landsgrenzen belangstelling, bijvoorbeeld in Dubai en Australië. "Deze landen zijn op zoek naar het gebak van de toekomst: een glutenvrij, suikervrij, lactosevrij, no-bake, mooi, gezond en lekker gebak. Omdat deze landen op zoek zijn naar Franse producten en kwaliteitscreaties, is dit een geweldige kans om de Franse tuinbouw over de hele wereld te promoten en onze expertise als ambachtelijke groenteboeren aan de hele wereld te laten zien."

Voor meer informatie:
Atef Barbouche
Biogalta by Atef Barbouche
lafermedelongchamp@hotmail.com

Publicatiedatum: