Het Galkia-concept: minder derving.
GalKia
In het GalKia-concept heeft het veredelingsbedrijf Galia-rassen ondergebracht die geel kleuren zodra deze volledig rijp zijn. "Van de standaardrassen kun je in het veld moeilijk zien of de Galia-meloenen rijp zijn. Gevolg is dat 40% niet rijp wordt geoogst. Dit leidt uiteindelijk vaak tot een teleurstelling bij de consument die de Galia-meloen heeft gekocht", vervolgt Hans. "Wij hebben nu een gen gevonden dat de Galia geel laat verkleuren zodra deze rijp zijn. Hiermee levert de teler een goedsmakend product af en heeft de retailer minder derving in zijn winkel. We voeren dit GalKia-concept al een aantal jaren, maar nieuw is dat we meerdere rassen met deze eigenschap kunnen aanbieden, waardoor we het concept het volledige Spaanse seizoen van vroeg tot laat beschikbaar hebben."
Magenta
Magenta: het oog wil ook wat.
Fashion
Last but not least heeft Bayer al jarenlang een samenwerking met Grupo AGF met de Fashion-watermeloenen. Deze 'seedless sugerbaby' rond de 5 kg wordt exclusief door Grupo AGF geteeld. "Deze groep is een mooi voorbeeld van een collectief dat succesvol investeert in de branding van een merk. De eigenschap van dit type willen we graag ook in kleinere maatvoeringen van onze meloenen krijgen en daar zijn we elke dag mee bezig", besluit Hans.
Fashion: 'seedless sugarbaby'.
Van 28 juni tot en met 8 juli toont Bayer in Murcia tijdens de demodagen haar volledige meloenenassortiment. Tevens wordt op 29 juni een event georganiseerd, waar onder meer bovengenoemde marktontwikkelingen centraal staan.
Voor meer informatie:
Hans Driessen
Bayer
Napoleonsweg 152
6083 AB Nunhem
Tel: +31 475 599 130
hans.driessen@bayer.com
www.bayer.com