Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Gastvrij Rotterdam 2014

Zoals altijd stond Kees van der Burg weer enthousiast friet te bakken in de stand van Quickly Bestsellers. Dit keer samen met zijn dochter Renske.
Zoals altijd stond Kees van der Burg weer enthousiast friet te bakken in de stand van Quickly Bestsellers. Dit keer samen met zijn dochter Renske.
"Michel Lankhaar van Koppert Cress presenteert het assortiment cressen. "Nieuw is de Blinq-cress, het is een vervanger van zout in de keuken. Ook de watercress is vrij nieuw", vertelt Michel. Hij geeft aan dat de aanloop goed is. "Veel koks kennen de cressen wel, maar weten niet altijd de juiste toepassing. Welke cress past bij welk gerecht? Dat kunnen we ze hier vertellen."
"Michel Lankhaar van Koppert Cress presenteert het assortiment cressen. "Nieuw is de Blinq-cress, het is een vervanger van zout in de keuken. Ook de watercress is vrij nieuw", vertelt Michel. Hij geeft aan dat de aanloop goed is. "Veel koks kennen de cressen wel, maar weten niet altijd de juiste toepassing. Welke cress past bij welk gerecht? Dat kunnen we ze hier vertellen."
Van Gelder bij de speciaal ingerichte Deli-versmarkt van Bidvest Deli-XL. Alex Diddens kookt hier diverse gerechten met de versgesneden roerbakmixen van Van Gelder. De maaltijden vinden gretig aftrek bij het publiek.
Van Gelder bij de speciaal ingerichte Deli-versmarkt van Bidvest Deli-XL. Alex Diddens kookt hier diverse gerechten met de versgesneden roerbakmixen van Van Gelder. De maaltijden vinden gretig aftrek bij het publiek.
"Jeroen Dekker van LambWeston, onderdeel van de stand van Deli-Xl. Hier bakt hij twee soorten nieuwe producten, gemaakt van zoete aardappel. "We merken dat veel bezoekers enthousiast reageren op de smaak van zoete aardappel. Het is familie van de wortel en de smaak is uitgesproken. Je houdt er van of niet. In Amerika is de zoete aardappel al booming, maar hier moeten de meesten nog kennismaken. We hebben de zoete aardappel hier in ribbel en gewone variant. Binnenkort zijn de ribbelfrieten van zoete aardappel bij KFC verkrijgbaar."
"Jeroen Dekker van LambWeston, onderdeel van de stand van Deli-Xl. Hier bakt hij twee soorten nieuwe producten, gemaakt van zoete aardappel. "We merken dat veel bezoekers enthousiast reageren op de smaak van zoete aardappel. Het is familie van de wortel en de smaak is uitgesproken. Je houdt er van of niet. In Amerika is de zoete aardappel al booming, maar hier moeten de meesten nog kennismaken. We hebben de zoete aardappel hier in ribbel en gewone variant. Binnenkort zijn de ribbelfrieten van zoete aardappel bij KFC verkrijgbaar."
Volop keuze uit de kruiden van Sligro.
Volop keuze uit de kruiden van Sligro.
"Links Pieter Wildoer van 100%oegstgeest (online branding) en rechts Kees Mourits van Vers Select. De heren dragen een zwartwit jas met passende afbeeldingen van groenten en fruit. Kees geeft aan dat Vers Select hard is gegroeid. "Het is belangrijk dat de basis goed is. We willen de beste producten leveren en zo snel mogelijk bezorgen." Pieter is expert in online branding en ziet een enorme groei in het online kopen, ook van AGF. "Vijftien jaar geleden zeiden ze in de bloemenhandel ook dat het niet zou werken. Je zou de producten moeten voelen, zien en ruiken. Maar vandaag de dag wordt heel veel online verkocht. Als je het vertrouwen hebt gewonnen, wordt er net zo makkelijk online besteld."
"Links Pieter Wildoer van 100%oegstgeest (online branding) en rechts Kees Mourits van Vers Select. De heren dragen een zwartwit jas met passende afbeeldingen van groenten en fruit. Kees geeft aan dat Vers Select hard is gegroeid. "Het is belangrijk dat de basis goed is. We willen de beste producten leveren en zo snel mogelijk bezorgen." Pieter is expert in online branding en ziet een enorme groei in het online kopen, ook van AGF. "Vijftien jaar geleden zeiden ze in de bloemenhandel ook dat het niet zou werken. Je zou de producten moeten voelen, zien en ruiken. Maar vandaag de dag wordt heel veel online verkocht. Als je het vertrouwen hebt gewonnen, wordt er net zo makkelijk online besteld."
In de stand van Vers Select werden diverse gerechten gemaakt.
In de stand van Vers Select werden diverse gerechten gemaakt.
"Makro legde de focus dit jaar op verse groenten en fruit. Rondom de hele stand waren groenten en fruit op een kleurrijke manier uitgestald. Op de foto tapt Christa Spleetjes van Makro een verse jus in de 'citrusafdeling'. Ze vertelt dat Makro het op een andere manier gaat aanpakken. "We willen in de toekomst meer de focus leggen op food in plaats van non-food en onze klanten nog meer inspiratie meegeven. Dit door bijvoorbeeld meer los te verkopen, zodat men zelf kan proportioneren."
"Makro legde de focus dit jaar op verse groenten en fruit. Rondom de hele stand waren groenten en fruit op een kleurrijke manier uitgestald. Op de foto tapt Christa Spleetjes van Makro een verse jus in de 'citrusafdeling'. Ze vertelt dat Makro het op een andere manier gaat aanpakken. "We willen in de toekomst meer de focus leggen op food in plaats van non-food en onze klanten nog meer inspiratie meegeven. Dit door bijvoorbeeld meer los te verkopen, zodat men zelf kan proportioneren."
De groenten en fruit van Makro, een kleurrijk plaatje
De groenten en fruit van Makro, een kleurrijk plaatje
"Gerben Molenaar van Molenaar Food Finish bij zijn Citrocasa, de citruspers waarbij geen schilolie terecht komt in het sap. "Dat is één van de mooie zaken die ons onderscheid. Daarnaast is deze machine sneller schoon te maken dan welke vergelijkbare machine dan ook. We blijven ontwikkelen. Nu hebben we zelfs een machine met een betalingssysteem." Volgende week staat hij ook op AGF Detail."
"Gerben Molenaar van Molenaar Food Finish bij zijn Citrocasa, de citruspers waarbij geen schilolie terecht komt in het sap. "Dat is één van de mooie zaken die ons onderscheid. Daarnaast is deze machine sneller schoon te maken dan welke vergelijkbare machine dan ook. We blijven ontwikkelen. Nu hebben we zelfs een machine met een betalingssysteem." Volgende week staat hij ook op AGF Detail."
"Mitchel Prins en Suzanne Van Kampen van Cresco. Ze geven aan dat ze van dit cressen-assortimen ook zelf veel telen. "Een nieuwe is de tijm-cress. Er wordt goed op gereageerd door bezoekers. Normaal smaakt tijm wat 'hard', maar de cress heeft een lekkere zachte bite."
"Mitchel Prins en Suzanne Van Kampen van Cresco. Ze geven aan dat ze van dit cressen-assortimen ook zelf veel telen. "Een nieuwe is de tijm-cress. Er wordt goed op gereageerd door bezoekers. Normaal smaakt tijm wat 'hard', maar de cress heeft een lekkere zachte bite."
De heren van de Schulp-sappen: Carl de Gans en Elger Wiersma. Naast de reguliere sappen heeft Schulp ook een uitgebreid bio-assortiment.
De heren van de Schulp-sappen: Carl de Gans en Elger Wiersma. Naast de reguliere sappen heeft Schulp ook een uitgebreid bio-assortiment.
"Peka Kroef presenteerde twee nieuwe producten die ook geproefd konden worden. De Home Made Potatoes en de De Dauphinoise Potatoes, de klassieke gratin. "De home made potatoes zijn ambachtelijk gesneden en snel bereid", aldus Paul de Wit (links). Rechts kok Daan Spee."
"Peka Kroef presenteerde twee nieuwe producten die ook geproefd konden worden. De Home Made Potatoes en de De Dauphinoise Potatoes, de klassieke gratin. "De home made potatoes zijn ambachtelijk gesneden en snel bereid", aldus Paul de Wit (links). Rechts kok Daan Spee."
Van Gelder met een divers assortiment. Links Kevin Huizer en rechts Marco Fonkert. Nieuw was het thee-concept met verveine, ook wel bekend als citroenverbena.
Van Gelder met een divers assortiment. Links Kevin Huizer en rechts Marco Fonkert. Nieuw was het thee-concept met verveine, ook wel bekend als citroenverbena.
Een mix van zachtfruit, champignons, exoten en gesneden fruit bij Van Gelder in de stand
Een mix van zachtfruit, champignons, exoten en gesneden fruit bij Van Gelder in de stand
Ook Hanos was aanwezig Onder de glazen bol lagen diverse producten mooi uitgestald. Op de foto Tom Smits. In de stand stond ook nog een foto met ontwerp van Hanos Delft, de nieuwe locatie, die volgend jaar september zal worden geopend.
Ook Hanos was aanwezig Onder de glazen bol lagen diverse producten mooi uitgestald. Op de foto Tom Smits. In de stand stond ook nog een foto met ontwerp van Hanos Delft, de nieuwe locatie, die volgend jaar september zal worden geopend.
"Dirk-Jan van der Meij, Marco Hellebrand en Michel Nachtegaal van Aviko presenteren de nieuwe Oerfriet. "Deze ambachtelijke frieten worden grover gesneden met een mechanisch mes waardoor het net lijkt alsof de frieten zelf gesneden zijn. We merken een behoefte naar zelf gemaakte producten en de reacties op de oerfriet zijn heel goed."
"Dirk-Jan van der Meij, Marco Hellebrand en Michel Nachtegaal van Aviko presenteren de nieuwe Oerfriet. "Deze ambachtelijke frieten worden grover gesneden met een mechanisch mes waardoor het net lijkt alsof de frieten zelf gesneden zijn. We merken een behoefte naar zelf gemaakte producten en de reacties op de oerfriet zijn heel goed."
"Jan Vink van het GroentenFruit Bureau bij de Conference peren. Mensen konden hier een peer en perentaart proeven en ook een peer meenemen. "Met deze Europese perencampagne waarbij België en Nederland samenwerken brengen we de peer op een leuke manier onder de aandacht. Met name in Duitsland zijn we actief met proeverijen", vertelt Jan."
"Jan Vink van het GroentenFruit Bureau bij de Conference peren. Mensen konden hier een peer en perentaart proeven en ook een peer meenemen. "Met deze Europese perencampagne waarbij België en Nederland samenwerken brengen we de peer op een leuke manier onder de aandacht. Met name in Duitsland zijn we actief met proeverijen", vertelt Jan."
"Peter Quick van Quickly Bestsellers bij de banier van de nieuwe verse aardappelbitterballen die hier voor het eerst werden gepresenteerd en natuurlijk konden worden geproefd. "De aardappelbitterbal is echt een nieuw product. Het is aardappelpuree met een lekker krokant laagje. Het product is leverbaar vanaf eind oktober."
"Peter Quick van Quickly Bestsellers bij de banier van de nieuwe verse aardappelbitterballen die hier voor het eerst werden gepresenteerd en natuurlijk konden worden geproefd. "De aardappelbitterbal is echt een nieuw product. Het is aardappelpuree met een lekker krokant laagje. Het product is leverbaar vanaf eind oktober."
Sybo Smeding, directeur van Smeding in de stand van Sligro. Smeding Groenten en Fruit is de exclusieve leverancier van Sligro voor aardappelen, groente en fruit.
Sybo Smeding, directeur van Smeding in de stand van Sligro. Smeding Groenten en Fruit is de exclusieve leverancier van Sligro voor aardappelen, groente en fruit.
"Uko Vegter, eigenaar van Fresh Fruit Express, een concept voor de horeca waarbij 100% puur fruit wordt geleverd. Bedrijven kunnen hier smoothies en sappen van maken. Volgens Uko blijft het concept groeien. "We leveren nu 7 soorten fruitsmoothies en 3 groenten."
"Uko Vegter, eigenaar van Fresh Fruit Express, een concept voor de horeca waarbij 100% puur fruit wordt geleverd. Bedrijven kunnen hier smoothies en sappen van maken. Volgens Uko blijft het concept groeien. "We leveren nu 7 soorten fruitsmoothies en 3 groenten."
"Anita Kap - Van der Burg met het nieuwe concept van Duijvestijn Tomaten: Frezta. Op basis van de methode van ovengedroogde tomaten heeft Duijvestijn Tomaten begin 2014 haar eigen merk Frezta geïntroduceerd in de Nederlandse markt. "We zijn nu ruim een half jaar bezig en de reacties zijn positief."
"Anita Kap - Van der Burg met het nieuwe concept van Duijvestijn Tomaten: Frezta. Op basis van de methode van ovengedroogde tomaten heeft Duijvestijn Tomaten begin 2014 haar eigen merk Frezta geïntroduceerd in de Nederlandse markt. "We zijn nu ruim een half jaar bezig en de reacties zijn positief."
Home-made, ook een woord dat deze beurs niet kon kon ontbreken. Van limes kun je heerlijk sap maken.
Home-made, ook een woord dat deze beurs niet kon kon ontbreken. Van limes kun je heerlijk sap maken.
"Nieuw in Nederland: Omi's Apfelstrudel. Dit is een nieuw drankje van directeur Frank Kvitta (rechts). Het concept startte begin dit jaar in Oostenrijk en is daar al booming. Nu zijn we begonnen met de introductie in de Benelux. Links Theresui Kvitta. "We richten ons op veel verschillende markten."
"Nieuw in Nederland: Omi's Apfelstrudel. Dit is een nieuw drankje van directeur Frank Kvitta (rechts). Het concept startte begin dit jaar in Oostenrijk en is daar al booming. Nu zijn we begonnen met de introductie in de Benelux. Links Theresui Kvitta. "We richten ons op veel verschillende markten."
Een deel van het Deli-kookplein van Deli-Xl. Hier stonden diverse leveranciers van DeliXl met hun producten.
Een deel van het Deli-kookplein van Deli-Xl. Hier stonden diverse leveranciers van DeliXl met hun producten.
"Je zou denken dat dit een AGF-bedrijf is, maar het is de presentatie van de nieuwe producten van Kwekkeboom: de Parillas. "Dit is een grillsnack, belegd met tapenade, gegrilde groenten en kaas", vertelt marketeer Joost Elshof. "Zo kan men op een nieuwe en verantwoorde manier genieten."
"Je zou denken dat dit een AGF-bedrijf is, maar het is de presentatie van de nieuwe producten van Kwekkeboom: de Parillas. "Dit is een grillsnack, belegd met tapenade, gegrilde groenten en kaas", vertelt marketeer Joost Elshof. "Zo kan men op een nieuwe en verantwoorde manier genieten."
Vers uit de oven: de Parillas van Kwekkeboom
Vers uit de oven: de Parillas van Kwekkeboom
Trijnie Luijk van Deli Jack midden in het kleurrijke assortiment. Het bedrijf is gespecialiseerd in gedroogde tomaten, gegrilde groenten, olijven, oliën en mediterrane specialiteiten.
Trijnie Luijk van Deli Jack midden in het kleurrijke assortiment. Het bedrijf is gespecialiseerd in gedroogde tomaten, gegrilde groenten, olijven, oliën en mediterrane specialiteiten.
"Ook Rungis had weer veel specialiteiten gepresenteerd. Eduard Horlings en Ronald van Beek hadden het duidelijk naar hun zin. "We zijn tevreden over de kwaliteit van de bezoekers. Nieuw in het assortiment zijn de Perupas, de oeraardappelen. Deze zijn verkrijgbaar in diverse mooie kleuren."
"Ook Rungis had weer veel specialiteiten gepresenteerd. Eduard Horlings en Ronald van Beek hadden het duidelijk naar hun zin. "We zijn tevreden over de kwaliteit van de bezoekers. Nieuw in het assortiment zijn de Perupas, de oeraardappelen. Deze zijn verkrijgbaar in diverse mooie kleuren."
"Green Leisure organiseerde in samenwerking met Gastvrij Rotterdam ook dit jaar weer het 'Dit Smaakt Naar Meer!' Paviljoen. Een inspiratieplein met producten en omlijstend programma rondom duurzaam ondernemen en duurzame hospitality in de horecabranche. De stands in dit paviljoen waren gemaakt van gebruikte materialen. Sander Verschuren van Green Leisure vertelt: "Hier ligt de aandacht op groen, verantwoord en duurzaam ondernemen."
"Green Leisure organiseerde in samenwerking met Gastvrij Rotterdam ook dit jaar weer het 'Dit Smaakt Naar Meer!' Paviljoen. Een inspiratieplein met producten en omlijstend programma rondom duurzaam ondernemen en duurzame hospitality in de horecabranche. De stands in dit paviljoen waren gemaakt van gebruikte materialen. Sander Verschuren van Green Leisure vertelt: "Hier ligt de aandacht op groen, verantwoord en duurzaam ondernemen."
In de aandacht: de Kromkommer
In de aandacht: de Kromkommer
Kromkommer zet zich in voor minder verspilling met projecten door de hele voedselketen. Van boer tot bord doen ze activiteiten om 'gekke' groente weer op de kaart te zetten
Kromkommer zet zich in voor minder verspilling met projecten door de hele voedselketen. Van boer tot bord doen ze activiteiten om 'gekke' groente weer op de kaart te zetten
Duurzame stands
Duurzame stands
...en duurzaam gastheerschap in het 'Dit Smaakt Naar Meer' Paviljoen.
...en duurzaam gastheerschap in het 'Dit Smaakt Naar Meer' Paviljoen.
Bio Futura levert duurzame verpakkingen
Bio Futura levert duurzame verpakkingen