De problematische weersomstandigheden in Zuid-Europa zijn merkbaar op de groothandelsmarkt in Keulen. Zo is er een tekort aan broccoli en bloemkool vanuit die streken, waardoor de prijzen van deze producten omhoog zijn gegaan. “Met paprika’s en komkommers hebben we geen problemen. Die beide artikelen verkopen we onder het premiummerk Monna Lisa. De beschikbaarheid ervan is op het moment stabiel,” aldus Carmine Cirimele, directeur van Frugales GmbH.
Monna Lisa: de alleszeggende naam
Het merk Monna Lisa wordt algemeen herkent in de Duitse groothandel en retail en wordt reeds vele jaren door klanten gewaardeerd. Frugales GmbH heeft de artikelen die onder het premiummerk verkocht worden al vele jaren als seizoenproduct verhandeld. “We werken nu al een lange tijd met Monna Lisa en hebben daarmee een vaste klantengroep opgebouwd die erom vragen, met name delicatessewinkels.”
Naast komkommers en paprika’s levert Frugales ook een belangrijk deel van het Spaanse citrussegment onder het label. Onder andere sanguinelli Cara Cara sinaasappelen worden zo verkocht. Wat de roodvlezige Cara Cara betreft, valt op dat de vraag naar dit fruit langzaam maar zeker stagneert. “Het was een trendy ding voor een tijd, maar in mijn beleving wordt dat ieder jaar minder,” besluit Cirimele.
Voor meer informatie:
Frugales GmbH
Marktstr. 10 -12
50968 Köln (Raderberg)
Telefon 0049 221-93721440
carmine.cirimele@frugales.eu
www.facebook.com/frugales.koln