De Hass Avocado Board (HAB) maakte onlangs hun Vakantie en Evenementen Rapport voor het 3de kwartaal 2018 bekend met de afzet van avocado's tijdens feestdagen en vakanties, die de hoogste in vier jaar was 46 miljoen euro in verkoop en 43 miljoen in eenheden. Alle regio's vertoonden een sterke groei van tussen de 10 en 54%.
Hass Avocado Board: "Avocado's hebben hun plek gevonden tussen zomerfeestgerechten als burgers en salades. We zien ze opduiken op nieuwe manieren, zoals in verfrissende ijslolly's. Shoppers zoeken naar unieke en lekkere, gezonde opties voor de zomerfeesten en Hass avocado's zijn een perfecte toevoeging. Elk jaar stijgt de afzet en worden avocado's gewoner."
Retailers zagen ook een stijging in de afzet die op z'n record was rond Vaderdag, met bijna 45 miljoen euro aan avocado-afzet. Die van 2018 overtrof de afzet van 2015 met 33% in euro's en 27% in eenheden.
Labor Day is de laatste traditionele zomerfeestdag van het jaar en avocado's verkochten voor 44 miljoen euro aan afzet. Nationaal steeg de afzet rond Labor Day met 32% naar 38 miljoen eenheden.