Lidl en Aldi zetten opmars door in Engeland

Het gezamenlijke marktaandeel van Aldi en Lidl in de 12 weken voorafgaand aan 4 november 2018 bereikte in de VK een absoluut hoogtepunt, aldus Kantar Worldpanel.

De afzet van Aldi nam toe met 15,5% in vergelijking met dezelfde periode één jaar geleden, terwijl de afzet van Lidl steeg met 10,2%, schreef Jan-Benedict Steenkamp, woordvoerder van Keynote EN auteur op Linked In. Referentiepunt is een stijging van het totale marktaandeel van 2,6% en een toename van de afzet van Tesco van slechts 0,4%. KWP meldde verder dat bijna twee derde van de huishoudens in het VK boodschappen doen in goedkope supermarkten tegenover net geen 50% vijf jaar geleden. Dit is niet verwonderlijk. De dagen waar boodschappen doen in goedkope supermarkten gestigmatiseerd werd, zijn allang voorbij. Vele mensen doen er hun inkopen omdat ze zichzelf beschouwen als "slimme kopers" en de kwaliteit waarderen, alsook de verrassingen die deze spelers in hun centrale gangpad aanbieden. Dit zijn positieve aansporingen om juist daar je inkopen te doen. Daardoor blijven deze spelers op de markt voortdurend groeien. 


Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2018