Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fashion watermeloensap jaarrond beschikbaar

AGF Fashion komt met een nieuw product: een 100 % natuurlijk sap van Fashion watermeloen. Het product is het resultaat van co-branding met het merk Vibs van het bedrijf Cool Vega Company in Murcia.

Beide bedrijven hebben het nieuwe product getest tijdens Fruit Attraction. Het plan is om begin 2019 van start te gaan met de afzet van het sap en het te introduceren in supermarkten, de foodservice en de horeca. Onder de naam "Corazón de sandía Fashion" (Hart van Fashion watermeloen) zal het product door Cool Vega op de markt gebracht worden.

Het sap wordt geleverd in flesjes van 33 cl. De bedoeling is om het assortiment in de toekomst uit te breiden. Met dit nieuwe aanbod zet Grupo AGF in op een gemaksproduct met als doel om 12 maanden per jaar beschikbaar te zijn voor de Spanjaarden. Hiermee wordt de Fashion het eerste watermeloenenmerk dat op  deze manier gedurende het hele jaar beschikbaar is.

Het project is ook afgestemd op de strategie van Grupo AGF om zich te profileren als een merk dat staat voor gezondheid, een strategie die de R&D afdeling van het bedrijf in de loop der jaren heeft ontwikkeld. Dit is onder andere terug te zien in het feit dat de overeenkomst die Grupo AGF sinds 2010 met de Spaanse Hartstichting (FEC) heeft, recent vernieuwd werd. Ook zijn er, in een onderzoek dat het bedrijf in samenwerking met de Technische Universiteit van Cartagena uitvoerde, wetenschappelijke bewijzen geleverd voor de gezonde eigenschappen van Fashion watermeloen. De resultaten van dit onderzoek werden in 2017 gepubliceerd in het prestigieuze tijdschrift Food & Nutrition Research.

In dit onderzoek wordt aangetoond dat het consumeren van Fashion watermeloen voordelen biedt voor het beoefenen van sport. Dit vanwege het hoge gehalte aan actieve bestanddelen, zoals citrulline (een bioactief bestanddeel dat aanbevolen wordt voor sporters, voor snel spierherstel na intensieve inspanningen) en lycopeen (een sterke antioxidant).

Met dit nieuwe product biedt Grupo AGF de consument jaarrond zijn "Gezonde Smaak", waarmee de Fashion wordt gepresenteerd als het nummer 1 fruit in lycopeen en citrulline.

Grupo AGF, bestaande uit 16 partners, had in 2017 een watermeloenenafzet van 75.000 ton. Geraamd wordt dat in 2018 de 80.000 ton bereikt zal worden (+7 %). Dat wordt gesteld in het "2018 Rapport van de meloenensector in Spanje".

Meer informatie:
Víctor González Maldonado
Grupo AGF
+34 659931151
Victor@grupoagf.es

Publicatiedatum: