Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Handelaar van het jaar: consumenten verkiezen Lidl op de eerste plaats

Lidl is de populairste discounter van Duitsland

Of het nu gaat om de prijs, de kwaliteit of de service: Lidl overtuigt permanent en werd voor de tiende keer op rij tot 'handelaar van het jaar' gekozen. Tijdens de verkiezing van dit jaar kwam het bedrijf in de categorie 'discounters' op de eerste plaats terecht. Daarmee blijkt opnieuw hoe tevreden de consumenten in Duitsland met het bedrijf uit Neckarsulm zijn.

„We zijn blij dat de klanten ons aanbod en onze diensten zo onafgebroken waarderen en ons opnieuw tot de populairste discounter hebben gekroond", verklaart Jan Bock, directeur inkoop bij Lidl Duitsland.

Gouden kroon
Ook voor 2018/2019 ontvangt Lidl het onder consumenten bekende kwaliteitslogo 'Retailer of the Year' met de gouden kroon. Aan de verkiezing van 'handelaar van het jaar' namen van 15 mei tot en met 3 september 2018 meer dan 220.000 consumenten deel. Zij beoordeelden meer dan 350 retailers en onlineshops in 36 categorieën.

De consumenten letten daarbij op tien criteria: prijs-kwaliteitsverhouding, acties en aanbiedingen, kwaliteit van de producten, assortiment, competentie, klantvriendelijkheid, service, inkoopbeleving en sfeer, bereikbaarheid en reclamebeloftes.

Onlinehandel & duurzaamheid
Lidl hoort als onderdeel van de bedrijfsgroep Schwarz uit Neckarsulm tot de vooraanstaande bedrijven in de levensmiddelenhandel in Duitsland en Europa. Momenteel is Lidl in dertig landen vertegenwoordigd en heeft het bedrijf zo'n 10.500 filialen in momenteel 28 landen wereldwijd. In Duitsland zorgen circa 79.000 medewerkers in circa 3.200 filialen dagelijks voor de tevredenheid van de klanten.

Het aanbod van de Lidl-onlineshop werd in de afgelopen jaren continu uitgebreid en omvat momenteel circa 30.000 artikelen. Bovendien neemt Lidl verantwoordelijkheid voor de maatschappij en het milieu en focust de keten zich op duurzaamheid. Lidl heeft in boekjaar 2017 een omzet van 74,6 miljard euro behaald, waarvan Lidl Duitsland 21,4 miljard euro behaalde.

Publicatiedatum: