Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

PLMA 2018: Op zoek naar verse AGF

Tholen - "Als je hier wilt opvallen, pak dan uit met vers', merkt van Patrick Koppejan van Budelpack op tijdens de PLMA 2018, de internationale vakbeurs op het RAI Exhibition Centre in Amsterdam. Er kwamen meer dan 14.000 kopers en bezoekers uit meer dan 110 landen op het tweedaagse evenement af. Hoewel aardappelen, groenten en fruit vooral onder huismerk verkocht worden, zijn er maar weinig AGF-handelaren op de "World of Private Label" te vinden. Handelaren die er wel staan zijn, zijn zeer tevreden. Er komen inkopers waarmee je direct zaken kunt doen, ze komen ook gericht naar je toe, vertellen standhouders. Zo ook Quick's Potato Products, een van de weinigen Nederlandse bedrijven met vers. Ze zijn tevreden over hun standplaats waar de hele dag door friet gebakken wordt. "Hoe langer je deelneemt, hoe betere positie je krijgt toegewezen."

Klik hier voor de fotoreportage



Het expositiegebied omvat 14 tentoonstellingszalen en is verdeeld in een ongeveer een derde aan oppervlakte met non-food en twee derde food. Producten die op de beursvloer worden getoond, zijn verse, bevroren en gekoelde levensmiddelen, droge kruidenierswaren en dranken. Bewerkte AGF producten zijn dus goed vertegenwoordigd. Op de beursvloer bevinden zich 2.500 exposerende bedrijven, waaronder meer dan 60 nationale en regionale paviljoens. "Voor ons is het heel belangrijk om onszelf te promoten te midden van andere Italiaanse bedrijven", vertelt Valérie Hoff van La Linea Verde. "We promoten hier vooral onze soepen en zijn nog een beetje een voorloper met de salades. Voor verse producten zijn verre bestemmingen natuurlijk lastiger."



In de Idea Supermarket van PLMA konden deelnemers displays zien van winnaars van PLMA's International Salute to Excellence Awards voor private label-innovatie. De winnende producten waren afkomstig van 51 retailers in 20 landen waaronder de ICA Sweden die met op het Halloweenfeest geïnspireerde verpakkingen de Healthy Food choise for kids won.

Klik hier voor de fotoreportage