Kaufland introduceert nieuw huismerk

Franprix zoekt nieuwe locatie in Brussel

Italië: SIA lanceert betaalapp in Iper-winkels
Het Italiaanse bedrijf SIA, dat gespecialiseerd is in betaaltechnologie, heeft samen met UBI Banca ervoor gezorgd dat de mobiele betaalapp Jiffy nu ook bij de keten Iper kan worden gebruikt. Het betaalsysteem is voor handen bij supermarkten in Seriate, Orio al Serio, Rozzano en Vittuone. Consumenten die gebruik maken van Android, iOS of Windows Phone kunnen nu via hun Jiffy-account voor boodschappen betalen door de QR-code van het product met de smartphone in te scannen. De nieuwe service wordt met het einde van de eerste helft van 2018 geleidelijk aan geïmplementeerd bij nog eens 23 Iper-vestigingen, die verspreid zijn over zeven Italiaanse regio's.
Bron: telecompaper.com

Duitsland: Kaufland introduceert nieuw huismerk
Kaufland heeft in Duitsland onder de naam "Favourites" een nieuw huismerk geïntroduceerd. Het nieuwe huismerk is een aanvulling op het goedkopere huismerk K-Classic en het premium huismerk K-Exquisit en is bedoeld om de omzet via huismerken te vergroten. Volgens Kaufland-CEO Patrick Kaudewitz worden de eerste 3.800 Favourites-producten aanvankelijk met een standaard prijs geïntroduceerd, waardoor het huismerkassortiment met een nieuwe prijzencategorie wordt uitgebreid. Kaufland zit volgens Kaudewitz binnen de sector op een positie tussen Edeka en Aldi en is een hybride tussen een klassieke discounter en een volledige retailer. "De klant kan bij ons rekenen op een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding," aldus de CEO.
Bron: retailanalysis.igd.com

Frankrijk: Franprix zoekt nieuwe locatie in Brussel

De Franse retailgroep Casino is in Brussel op zoek naar een nieuwe locatie voor de tweede vestiging van zijn Franprix-keten. Verschillende potentiële franchisenemers hebben zich voor de nieuwe vestiging al aangemeld. Het nieuws van de nieuwe locatie werd bekend gemaakt tijdens de eerste Belgische persconferentie van Franprix. Volgens regionaal directeur Jean-Paul Mochet was de eerste winkel een succes. Daarom wordt na een maand al naar een tweede locatie gezocht. Een aantal lokale ondernemers hebben bovendien interesse in een partnerschap.
Bron: retaildetail.eu


Tragere retailomzet voor Spanje in februari
De Spaanse retailomzet nam in februari met een trager tempo toe, zo blijkt uit statistieken van het onderzoeksbureau INE. De retailomzet steeg in februari jaar op jaar met 1,9%, terwijl in januari sprake was van een omzetgroei van 2,2%. Als de resultaten niet zouden worden aangepast zou de omzetgroei voor januari en februari neerkomen op respectievelijk 2,4% en 2,2%. Maand op maand steeg de omzet met 0,1% in februari, terwijl januari ten opzichte van december een omzetstijging zag van 0,3%. Wel had februari voor de tweede maand op rij een toename in omzet. De omzet van voedingsmiddelen steeg met 0,1%, terwijl die van non-food-producten in februari gelijk bleef.
Bron: markets.businessinsider.com

VS: Fresh Thyme begint met thuisbezorging
Fresh Thyme Farmers Market, een biologische supermarktketen in de Amerikaanse Midwest-regio, heeft onder de naam Fresh Thyme Delivers een thuisbezorgdienst opgezet. Bij de nieuwe service wordt gebruik gemaakt van een partnerschap met de online marktplaats Instacart. Volgens CEO Chris Sherrell is de vraag naar thuisbezorgservice nog nooit zo groot geweest. "We zijn erg blij deze nieuwe bezorgdienst te combineren met het assortiment van de meer dan 5.000 biologische producten en 8.000 gezondheidsproducten van Fresh Thyme," aldus Sherrell."
Bron: globenewswire.com

VS: Piggly Wiggly-eigenaren kopen Southeastern Grocers-winkels 
Drie onafhankelijke winkeleigenaren die onderdeel zijn van de Piggly Wiggly-keten gaan drie Bi-Lo-vestigingen in South Carolina en drie Harveys-supermarkten in Georgia overnemen. De winkels behoren toe aan de retailgroep Southeastern Grocers. De overnames komen in navolging van de hervormingen die Southeastern Grocers eerder deze maand heeft aangekondigd. Eerder deze week vroeg Southeastern Grocers zijn faillissement aan.
Bron: progressivegrocer.com

VS: Food Lion breidt bezorgdienst uit
Food Lion breidt zijn bezorgdienst uit in de omgeving van Fayetteville in North Carolina. De bezorgdienst gaat voor handen zijn voor inwoners van Aberdeen, Carthage, Seven Lakes en Southern Pines in North Carolina door middel van een partnerschap met Instacart. Food Lion is een dochteronderneming van Ahold Delhaize USA, dat een winkelnetwerk omvat van meer dan 1.000 vestigingen in 10 Amerikaans staten. Er zijn meer dan 63.000 stafleden bij de keten in dienst.
Bron: progressivegrocer.com

VS: Leger des Heils opent eerste eigen supermarkt
Het Amerikaanse Leger des Heils heeft zijn eerste non-profit supermarkt geopend. De supermarkt is opgezet in het oosten van Baltimore. De winkel werkt onder het merk DMG Foods, waarbij DMG een afkorting is van de Amerikaanse slogan van het Leger Des Heils, "Doing the Most Good". Naast dat de vestiging als een normale supermarkt fungeert, geeft DMG Foods ook adviezen over voeding en een gezonde levensstijl.
Bron: npr.org

VS: Kroger breidt bezorgdienst uit in Michigan

Kroger heeft bij 94 vestigingen in de staat Michigan thuisbezorging mogelijk gemaakt. De bezorgdienst is opgezet door het partnerschap met Instacart verder uit te breiden. Consumenten kunnen online uit duizenden producten kiezen, zoals zuivel, diepvriesproducten of versproducten. De bestelling wordt door een staflid van Instacart bij een vestiging van Kroger samengesteld en vervolgens binnen twee uur aan huis afgeleverd. De dienstverlening is zeven dagen per week voor handen, aldus een verklaring van Kroger.
Bron: mlive.com

Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2018