Ruim 200 groentenspecialisten goed voorbereid de zomer in
Klik hier voor de fotoreportage
Mark Heemskerk vertelt over de nieuwe opzet van Groenteman met Ster
Inspiratie was het thema van de dag en om goed voorbereid het zomerseizoen in te gaan had ADN een aantal innovatieve concepten bedacht voor op de barbecue, met fruit. "Een toetje van de barbecue is nog vrij onbekend, dus daar kun je consumenten echt mee verrassen", vertelt groentespecialist Thijs Manders. "We hebben een aantal recepten bedacht die heel lekker zijn en waar je als ondernemer ook makkelijk marge mee kunt maken. Bijvoorbeeld ananasspiesjes. Je haalt 20 porties uit een ananas, per portie kun je makkelijk voor 50 cent vragen."
Klik hier voor de recepten
Naast inspirerende concepten waren er ook toeleveranciers aanwezig met innovatieve producten en ondersteunende diensten. Opvallend was dat ondanks het koude weer Sprim Fruit ijsjes, gemaakt van minimaal 90 procent fruit, erg in trek waren.
Ton Heidman, voormalig topman C1000: "Het is nu of nooit"
Groente in de mode
De dag stond vooral in het teken van contacten leggen en aanhalen. Een 'vreemde' gast was de voormalig topman van C1000 Tom Heidman. Deze retailman in hart en nieren hield een gepassioneerd betoog voor de groentenspecialisten. Groente is in de mode en dat biedt met name AGF-specialisten enorm veel kansen. "De consument is er klaar voor, jullie hoeven het alleen maar in te koppen", zei Tom. Hij opperde talloze ideeën vanuit de Randstad en het buitenland om als AGF-specialist bij aan te haken.
Groenteman met Ster
De groentespecialisten konden niet naar huis, zonder langs de stand van Groenteman met Ster te lopen, waar zij zich konden inschrijven of meer informatie konden krijgen. ADN mikt dit jaar op 60 deelnemers.
Klik hier voor de fotoreportage