Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
GfK ziet stijging retailomzet februari 4,7%

AGF niet in Paastop 5

Dit jaar wordt met Pasen een paaspiek van € 816 miljoen omzet verwacht, dit is 3% hoger dan de Paasomzet in 2017 (€ 792 miljoen). Ontbijt en brunch zijn de populaire eetmomenten met Pasen en in de Paastop zijn brood/afbakbrood, roomboter, verwenproducten en eieren oververtegenwoordigd. In de top 5 artikelen met Pasen ontbreekt AGF. Op de nummers 1 tot en met 5 staan paasbrood, toastjes, ijsdesserts, voorgebakken brood en bloemen & planten.

Supermarktformules verkopen tijdens Pasen veel tijdelijk assortiment onder eigen merk. Vooral de luxe bovenkant van het eigen merk wordt met Pasen naar verhouding veel verkocht (bv AH Excellent, PLUS Moment en Lidl Delicieux).

Omzet supermarkten februari
De supermarktomzet in februari steeg met 4,7% naar € 2,76 miljard (€ 2,63 miljard in februari 2017). In de eerste twee maanden van dit jaar is de omzet met 2,8% gestegen naar € 5,43 miljard t.o.v. dezelfde periode in 2017 (€ 5,29 miljard). Ook steeg de omzet per kassabon in deze zelfde periode met 5,9% naar € 24,31 (€ 22,95 in jan/feb 2017). Wel daalde het aantal uitgegeven kassabonnen in deze periode met 2,9%.

Publicatiedatum: