Meer vrienden voor ADN
Tessa en Jos Hutten van Verstegen
Win-Win creëren
"We zien dat groentenspecialisten een groot bereik onder consumenten hebben. Met een omzet van ongeveer 360 miljoen euro waarvan we inschatten dat daarvan 0,5% aan bessen in omgaat is dat een zeer interessante markt die we graag ondersteunen", vertelde Ben van der Most. "Ook kunnen specialisten herhaalaankopen stimuleren." Natures Pride is al enige tijd vriend van ADN . Jan Willem Verloop (Natures Pride): "Zij zijn de ambassadeurs van onze producten." Hoewel je er in eerste instantie niet aan zou denken heeft Automotive bedrijf Renault zich ook als vriend gemeld. "Wij hebben al een leuke samenwerking opgebouwd in de bloemenbranche en gaan binnenkort met ADN in gesprek wat we voor de AGF-branche kunnen betekenen", vertelt Bart van Hettema van Groupe Renault. "Bijna elke AGF-specialist beschikt over een of meer bedrijfsauto's en wij verwachten een groei in het e-commerce kanaal. Ook kun je denken aan acties die we kunnen doen voor klanten van de AGF-specialist. Zo ontstaat er echt een win-win situatie." Een vriend die binnenkort ook zal aansluiten is de Belgische winkelarchitecten en interieurbouwer Frigomil.
Jan Willem Verloop en Lianne van Leeuwen van Natures Pride
Inspiratiedag
Tijdens de vriendenbijeenkomst werd er vooral gesproken over de komende inspiratie dag voor de groentespecialisten op 13 maart aanstaande. Daarbij zijn alle AGF-speciaalzaken in Nederland uitgenodigd, niet alleen de branchegenoten. Vrienden zullen dan vooral ideeën voor de komende zomer presenteren: Groenten en fruit op en rond de barbecue waarmee de groentespeciaalzaken op een vernieuwende en verrassende manier meer omzet kunnen genereren. "Het is de bedoeling dat iedereen bevlogen terug naar huis gaat", zei Mark Heemskerk, directeur van ADN. De vrienden beseffen dat het aanbod aan informatie al groot is. Daarom moet het vooral ideeën en producten gaan die de specialist makkelijk kan toepassen in de winkel.
Jan Beens van Driepak en Gerjo Vijge van VersAlert
Ontwikkelingen binnen ADN
De vrienden werd ook gevraagd Groenteman met Ster te ondersteunen. ADN wil dit jaar groeien naar 60 deelnemers. Mark: "Het is ambitieus. Naar aanleiding van evaluaties met de organisatie en de deelnemers hebben we structurele mankementen uit het traject kunnen halen zonder dat dat ten koste van de kwaliteit van de verkiezingen zelf gaat. Hopelijk zijn hiermee alle drempels weg en kan Groenteman met Ster zich ontwikkelen als kwaliteitskeurmerk voor de branche."
Een ander idee dat binnen ADN is ontstaan zijn testwinkels. Het is een heel 'vers idee' en heeft de werktitel 'ADN Culinair', vertelt Markt. Binnenkort wordt er meer bekend gemaakt maar wat duidelijk is, is dat ADN in de winkels die mee gaan doen door "meten is weten" wil aantonen dat er structurele omzetstijging te behalen door de formule "vertellen en verrassen."
Elroy Nuis van Driscoll's en Frans Bolder van Postuma
Gerry de Hoop van Boonstra Verswaren en John Hogeveen van VersAlert
John Helder van Boonstra Verswaren
Gerard van Linden, oud groenteman en nog altijd actief ter ondersteuning van de branche
Marc van Arendonk van Greenco en oud-groenteman Henk Hofland
Jos Hutten van Verstegen en Bart van Hettema van Renault