Italiaanse Berni conserven populair in Rusland
Dankzij een goed gecoördineerde marketing actie heeft de Russische consument een aantal producten kunnen proeven die voor hen tot nu toe onbekend waren.
De tomaten kosten 239 roebel, ongeveer €3,41
Op dit moment vormt Rusland na Zuid-Korea de belangrijkste buitenlandse markt voor het merk Berni, dat onderdeel uitmaakt van de Pucci Group. Ook het gelijknamige merk Pucci, dat ook het historische Franse merk Louit Frères omvat, is Rusland een belangrijke markt.
"De Russische consument heeft waardering voor de authenticiteit van 'Made in Italy' producten en en daarom hebben we besloten om te werken met tweetalige labels zodat nog eens extra wordt benadrukt dat het om producten uit Italië gaat," zegt Evgeniya Kravchenko, agente van de Pucci Group in Rusland. (foto rechts)
"Sommige producten waren niet bekend bij Russische consumenten. Velen van hen hadden bijvoorbeeld nog nooit kappertjes of een artisjok geproefd. Pucci heeft daarom verschillende proeverijen gepland in de supermarkten zodat de Russische klanten vertrouw raken met de smaak."
"We hadden niet verwacht dat we de Russische markt zo snel konden veroveren. We hebben vertrouwen in de lokale spelers en in deze grote, snel groeiende markt en daarom hebben we besloten om de Prodexpo-beurs in Moskou bij te wonen. Op deze manier kunnen we onze producten presenteren en nog meer nieuwe klanten aan ons bestand toevoegen," zegt Matteo Montoschi, export manager van de Pucci Group.
De Pucci Group Pucci zal van 5 tot 9 februari 2018 aanwezig zijn bij Prodexpo in Moskou. Het standnummer is 1E12 in Hal 1.
Contact:
Pucci Srl
Via Tomba 15/1
48022 Lugo (RA) - Italië
Tel.: (+39) 0545 31950
Fax: (+39) 0543 31843
Email: info@pucci.it
Web: www.pucci.it