Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duurzame fruitverpakking van Smurfit Kappa zorgt voor 50% omzetstijging

De duurzame verpakking van Smurfit Kappa heeft een transformerend effect op de Europese AGF-sector, waarbij één klant een omzetstijging van 50% meldde.

Smurfit Kappa werd benaderd door een leverancier van vers fruit in Polen die een duurzamer en hygiënischer alternatief wilde voor de houten kisten die het bedrijf gebruikte voor de aardbeien. Een team van specialisten analyseerde de verpakking en alle aspecten van de supply chain en identificeerde de cruciale factoren die bijdroegen aan schade tijdens het transport.

De inzichten, verkregen uit de testen en analyses, werden gebruikt om de SofruPak- en SofruBox-ontwerpen te maken. Deze leverden de beste logistieke prestaties door de opslagruimte met 70% te verminderen. Daarnaast zorgde een aantrekkelijk merkontwerp -dat voor een maximale impact in de winkels zorgde- voor 50% hogere verkoopcijfers. Een groeiend aantal retailers en voedselproducenten in Europa erkent de voordelen van kartonnen verpakking. De verpakkingsoplossingen van Smurfit Kappa zijn eenvoudig aan te passen, te recyclen en vergaan binnen enkele maanden. Dit is een essentiële vereiste voor de bloeiende biologische voedingssector. Verpakkingen en recycling beïnvloeden de aankoopbeslissingen van kopers steeds vaker.

Edwin Goffard, Chief Operating Officer van Corrugated Europe: "Golfkartonverpakkingen lenen zich goed voor branding met hoge specificaties, wat een belangrijke onderscheidende factor is. Bedrukte, direct herkenbare verpakkingen hebben een duidelijk voordeel in de winkel als het gaat om dat eerste moment van herkenning door de consument.

"We zien ook een groeiend aantal retailers en telers die een duurzamere verpakking willen gebruiken, die 100% biologisch afbreekbaar is en het milieu niet schaadt."

Smurfit Kappa zal een reeks verpakkingsoplossingen voor de AGF-sector tentoonstellen en virtual reality-technologie gebruiken om haar unieke verpakkingsaanpak voor het stimuleren van de verkoop te demonstreren op het 26e jaarlijkse Fruit Logistica evenement in februari.

Voor meer informatie:
Smurfit Kappa
Website: www.smurfitkappa.com
Publicatiedatum: