In navolging van de 'bloemkool biefstuk'

‘Panklare' ui van Lidl zorgt voor drukte op Twitter

Nadat de drukte op Twitter rondom de 'bloemkool biefstuk' van Marks&Spencer een beetje was bekoeld, spotte een twitteraar 'ready-to-eat' schoongemaakte uien bij Lidl. 

In een artikel op bbc.co.uk uitten consumenten hun verbazing over het product. Wat bezielt een retailer om het natuurlijke beschermende 'jasje' van deze groente te verwijderen en te vervangen door een milieu-onvriendelijke verpakking? 

Lidl liet in een reactie op Twitter weten dat deze verpakking de kwaliteit en veiligheid van haar product garandeert en bijdraagt aan het beperken van voedselverspilling. De retailer voegde er aan toe dat zij zich bewust is van de milieu-effecten en nauw samenwerkt met leveranciers en partners om de hoeveelheid verpakkingsmaterialen te verminderen waarbij in toenemende mate gebruik gemaakt wordt van herbruikbare materialen. 





Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2018