Eerste conservengroenten gezoet met stevia

Op de Marca beurs in Bologna heeft het Italiaans Pucci-Group met haar eigen merk Berni de eerste conservengroenten op de markt gebracht die worden gezoet met de natuurlijke zoetstof Stevia. De meeste geconserveerde groenten hebben een verhoogd suikergehalte (toegevoegde suikers) waardoor de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid snel wordt overschreden.



Pucci-Group had in Bologna een eenvoudige stand, maar maakte wel impact met het tentoonstellen van topproducten. "Deze conservengroenten met stevia komen tegemoet aan degenen die op zoek zijn naar een product zonder toegevoegde suikers. De samenstelling is van hoge kwaliteit. Er zijn 13 groenten in verwerkt die knapperig zijn en dus zorgen voor een lekker bite. Daarnaast hebben we topmateriaal gebruikt en dankzij deze protocollen kunnen we een hoog bereik bieden," zegt commercieel directeur Stefano Preda.



De conservengroenten werden voorheen altijd bestempeld als seizoensproduct dat van mei tot september op de markt was. Dankzij goede marketing en de hoge kwaliteit van het product is Pucci-Group erin geslaagd om dit stempel weg te nemen.



"Het is ons vlaggenschip en we distribueren ongeveer 8 miljoen potten. De laatste tijd is de buitenlandse verkoop enorm gestegen, met name in het noorden en noodwesten van Europa. We hebben de ambitie om nog meer landen te veroveren en daarom richten we onzen pijlen nu op Oost-Europa," zegt salesmanager Matteo Montoschi.

Contact:
Pucci Srl
Via Tomba 15/1
48022 Lugo (RA) - Italië
Tel.: (+39) 0545 31950
Fax: (+39) 0543 31843
Email: info@pucci.it
Web: www.pucci.it

Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2018