Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Resultaat Tesco groeit dankzij verssegment

Tholen – In de week voor Kerst werden er 58 miljoen transacties en 770.000 online bestellingen verwerkt door Tesco. De Britse supermarktketen kan niet alleen tevreden terugkijken op deze laatste weken van het jaar, ook over het derde kwartaal van het boekjaar schrijft de keten positieve cijfers.



Over de 19 weken voorafgaand aan 6 januari 2018 zag Tesco de omzet op vergelijkbare basis in het Verenigd Koninkrijk en Ierland met 2,3% stijgen. In het VK was de groei vooral te zien in het verssegment. Voor Ierland werd het grootste groeicijfer in vijf jaar genoteerd, namelijk 3,3%. Ook de centraal-Europese markt laat een doorgaande stijgende lijn zien, al zijn de groeicijfers lager dan in de thuismarkt. De resultaten in Azië worden sterk beïnvloed door de verkoop van verliesmakende onderdelen in Thailand. Daardoor wordt de omzet over het hele gebied in de negatieve cijfers getrokken.

De kerstweek is traditioneel een goede week voor de supermarkten. In het Verenigd Koninkrijk steeg de omzet op vergelijkbare basis met 1,9%, vooral dankzij de 3,4% groei in het voedselcategorie. Binnen die categorie noteerde het verssegment een groei van 3,7%. Die groeicijfers werden enigszins afgeremd door onder andere een lagere omzet in tabak. Die week registreerde de kassa's van Tesco 58 miljoen klanttransacties en werd online 770.000 bestellingen verwerkt. Hoewel de Extra hypermarktets en Express convenience stores goede groeicijfers noteerden , van 1,8% en 2,3%, is de grootste groeier het onlinekanaal, dat 5% groei schrijft.

"We hebben beter gepresteerd dan de markt in deze periode," aldus Dave Lewis, CEO. "Vooral in het verssegment, dankzij de meest concurrerende aanbieding in jaren."

Klik hier om de resultaten te bekijken.