"Het feit dat producten niet alleen in grote partijen worden besteld, bewijst dat de BILLA Online Shop ook door gewone huishoudens wordt gezien als een volwaardige leverancier," aldus Josef Siess, CEO van BILLA. Dit wordt ook onderstreept door de verkoopcijfers van de BILLA Online Shop, die tussen 2015 en 2016 een omzetstijging had van 160 procent.
Online shop levering - Foto: (c) Christian Dusek
BILLA Online Shop levert aan elke postcode
BILLA is de enige full-line leverancier die wil leveren aan elk huishouden in heel Oostenrijk. Klanten kunnen in de BILLA Online Shop kiezen uit meer dan 8.000 producten. De gemiddelde aanschafwaarde ligt rond de 80 euro en is dus hoger dan in de winkel. Wat vooral aantrekkelijk is voor online klanten: de producten worden aangeboden tegen dezelfde prijzen als in de filialen. "Door de integratie van de BILLA Vorteils-Club gelden dezelfde acties en kortingen ook online en ook spaarpunten kunnen worden gebruikt," aldus Nagele. De levering van producten die zijn besteld in de BILLA Online Shop is tot 19 november gratis.
BILLA Omnichannel maakt winkelen eenvoudiger
"Echt en digitaal gaat bij ons hand in hand. Ons Omnichannel-concept creëert een centraal punt voor alle aankopen - zowel ter plaatse als digitaal. De BILLA Online Shop App biedt daarom twee handige hulpmiddelen die het winkelen zowel online als in de filialen eenvoudiger maken, waardoor het onze klanten nog gemakkelijker wordt gemaakt," vertelde Josef Siess. De gebruikers van de app kunnen de persoonlijke clubkaart gebruiken. Online kortingen en reclamebonnen kunnen ingewisseld worden of eenvoudig aan de kassier worden getoond via deze apps. Via het Omnichannel-concept kunnen klanten hun persoonlijke boodschappenlijst in de app invoeren. Of de klant nu in de onlinewinkel of in een filiaal is: al de gewenste producten kunnen zo heel overzichtelijk en in één oogopslag worden gevonden. Bovendien kunnen vaak aangeschafte producten als 'favorieten' worden bewaard.
BILLA blijft pioniersrol uitbouwen met nieuwe functies
BILLA zette al in 1999 de eerste stappen in de richting van rechtstreekse levering aan Oostenrijkse huishoudens. Dit werd in 2015 gevolgd door een uitgebreide herstart van de online winkel en een succesvolle, nationale uitrol naar alle deelstaten. "In de eerste helft van 2017 hebben we in Oostenrijk het eerste Food Fulfillment Center geopend, van waaruit het hele stedelijk gebied van Wenen wordt bediend. Daarnaast werken we aan de ontwikkeling van nieuwe digitale bedrijfsmodellen." De BILLA Online Shop biedt zijn klanten voortdurend nieuwe functies en blijft het online Oostenrijkse aanbod op een innovatieve en klantgerichte manier verder ontwikkelen.
Bron: Billa.at