Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duitse retailgroep reorganiseert

Nieuwe Chinese supermarktketen met Australische producten
De nieuwe supermarktketen AuMake International is gericht op consumenten die Australische producten naar China willen sturen. De winkels zijn opgezet volgens het Chinese "daigou"-format. Het bedrijf heeft al een beursgang gemaakt, hoewel men zich wel zorgen maakt of consumenten via AuMake niet Australische omzetbelasting kunnen ontwijken. (au.news.yahoo.com)

Duitsland: Bünting reorganiseert
De Duitse retailgroep Bünting is zich aan het reorganiseren om meer concurrerend vermogen te verkrijgen. Het bedrijf heeft zich meer gericht op de voedingssector door fors te investeren in het uitbreiden van zijn markten en waar mogelijk kosten te verminderen. Hierdoor is Bünting een sneller en meer efficiënt bedrijf geworden en naar verwachting zal dit terug te zien zijn in de resultaten van dit jaar. Bünting is onder andere verantwoordelijk voor de online supermarkt myTime.de, dat in 2017 een onderscheiding kreeg voor beste online supermarkt van Duitsland. (igd)

Auchan investeert in Senegal
Auchan heeft in Senegal de supermarktketen Citydia in handen gekregen. Citydia heeft een netwerk van negen vestigingen in Dakar. De overname kostte naar verluid €14 miljoen. Mogelijk moet Auchan nog aan bepaalde randvoorwaarden voldoen, voordat de overname is voltooid. (igd)

Zuid-Afrika: 6,4% meer omzet voor Shoprite
De omzet van Shoprite is in het afgelopen kwartaal toegenomen met 6,4%. De keten wist met de sterke resultaten in de Zuid-Afrikaanse thuismarkt te compenseren voor de tragere omzetgroei in de rest van Afrika. Ondanks de moeilijke economische omstandigheden van de Zuid-Afrikaanse sector steeg de omzet van het supermarktsegment van Shoprite met 8,1%. De interne inflatie van Shoprite stond slechts op 0,9%, terwijl deze in het eerste kwartaal van 2016 nog op 7,2% stond. (igd)

VS: Grocery Headquarters klaar voor overname Winsight Grocery Business
Het Amerikaanse Winsight LLC is een nieuwe retailmerk begonnen voor het business to business-marktsegment. Eerder nam het bedrijf in juni van dit jaar Grocery Headquarters over. Het nieuwe merk draagt de naam Winsight Grocery Business en gaat officieel per 1 november van start. Winsight is al verantwoordelijk voor de merken Technomic, CSP, Convenience Store Products, Restaurant Business en FoodService Director. (groceryheadquarters.com

VS: Wakefern heeft jaaromzet van $16,3 mld 
Wakefern Food Corp. had in de 52 weken tot 30 september 2017 een jaaromzet van $16,3 miljard (€14,0 miljard). Jaar op jaar is dat een toename van 1,5%. Wakefern is de grootste retail-coöperatie van de VS, met vestigingen in New England, Maryland en Virginia. De coöperatie opende in het afgelopen jaar vier ShopRite-vestigingen, waarvan twee onder het merk The Fresh Grocer en twee onder het merk Price Rite Marketplace. (http://delawarebusinessnow.com)
Publicatiedatum: