Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lidl Duitsland verhoogt lonen met 3%

Na meerdere maanden van cao-onderhandelingen in Duitsland zijn de cao-partijen het met elkaar eens geworden: het cao-akkoord 2017/2018 voor de medewerkers in de retail schrijft aanvankelijk een verhoging van het basissalaris met 2,3 procent en in de loop van volgend jaar een verdere verhoging van 2,0 procent voor. Daarnaast ontvangen fulltime-medewerkers een eenmalige toeslag van 50 euro bruto (parttime-medewerkers ontvangen een percentage hiervan en medewerkers in opleiding 25 euro). Lidl is blij dat men overeenstemming heeft bereikt, maar het resultaat ligt onder de verwachtingen van het bedrijf: "Een eerlijke betaling en waardering van onze medewerkers vinden wij belangrijk. Daarom willen we opnieuw een duidelijk signaal afgeven en zullen we voor alle medewerkers die onder de cao vallen het loon duidelijk verhogen, meer dan het momenteel overeengekomen cao-akkoord voorschrijft", zegt Marin Dokozic, directievoorzitter van Lidl Duitsland.

Lidl verhoogt de lonen met in totaal 3 procent in het eerste en in het tweede jaar
Het bedrijf heeft besloten om haar medewerkers naast de verhoging die voortkomt uit de nieuwe cao, een vrijwillige toeslag te betalen: naast de verhogingen van 2,3 procent en 2,0 procent die het nieuwe cao-akkoord voorschrijft, verhoogt Lidl Duitsland het basissalaris van de medewerkers in de retail vrijwillig met nog eens 0,7 procent extra in het eerste jaar en 1,0 procent extra in het tweede jaar. Daarmee verhoogt het bedrijf de lonen dus zowel in het eerste als in het tweede jaar met steeds 3 procent. Tegelijkertijd verdubbelt het bedrijf de eenmalige toeslag voor iedere fulltime-medewerker naar 100 euro (parttime-medewerkers ontvangen een percentage hiervan en medewerkers in opleiding 50 euro). "We willen onze medewerkers deel laten hebben aan het bedrijfssucces, want zij leveren hier dagelijks een belangrijke bijdrage aan met hun inzet", zegt Marin.
Publicatiedatum: