Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Capespan verhuist DC van Vlissingen naar Rotterdam

Capespan verhuist zijn Europese opslag- en distributieactiviteit van Vlissingen naar Cool Port Rotterdam. De verhuizing zal tegen het einde van november dit jaar zijn afgerond. Cool Port Rotterdam is het nieuwe distributiecentrum van de Kloosterboer Group, gevestigd in de Rotterdamse Waalhaven. Op de nieuwe locatie is er plaats voor 40.000 pallets, voor zowel koeling als diepvries. Daarnaast zijn er 38 dockschuilplaatsen en is er een servicezone van 7500m2.


Het nieuwe distributiecentrum van Capespan.

Machines en transport
Naast een nieuwe locatie heeft het bedrijf ook nieuw machines in Rotterdam staan. Met de machines is Capespan in staat om het fruit in kleinere verpakking te verpakken, zo laat Capespan weten. De top sealmachines, flowwrap, net packaging en etiketteringsmachines zijn ook terug te vinden in het nieuwe DC.

Ook is het mogelijk om aan het water dagelijkse bootdiensten te laten varen van de diepzee terminals tot aan het magazijn, zo laten zij weten. De locatie aan de waterkant biedt volgens het bedrijf ook mogelijkheden voor distributie door shortsea naar gebieden zoals Scandinavië en de Baltische Staten. Cool Port is ook direct verbonden met de belangrijkste snelwegen en spoorwegen, zo is terug te lezen in een persbericht van het bedrijf.


De officiële opening van het gebouw.

Volgens Danny Simons, Supply Chain Manager van Capespan, is de beslissing in lijn met Capespan die zich richt zich op het leveren van bredere en efficiëntere serviceoplossingen aan haar klanten. "Capespan, in het nastreven van een optimale service aan haar markt- en kweker-klanten, moet voortdurend opnieuw uitvinden en verfijnen van zijn bedrijfsmodel is om relevant te blijven in een steeds veranderend milieu. Het blijft daarom gericht op het verbeteren, stroomlijnen en vereenvoudigen van de dienstverlening, om meer waarde te creëren voor alle belanghebbenden", zegt Leon van Biljon, CEO van Capespan Fruit.

Voor meer informatie:
Capespan
Danny Simons
Publicatiedatum: