Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Seizoen van de Chinese bayberry's verlengd
"Bayberry's uit Yunnan en Taizhou in Zhejiang zijn van begin mei tot respectievelijk 10 juni en 10 juli verkrijgbaar. Terugkijkend op het afgelopen seizoen kan geconcludeerd worden dat de bayberryteelt in Yunnan stabiel is gebleven en dat de afzet naar wens was. De zware regenval heeft de kwaliteit van bayberry's uit Taizhou echter zwaar aangetast. Hierdoor was de oogst kleiner en zijn de prijzen gestegen," vertelt Mou Guifu van Taizhou Jiasheng Ecological Agriculture.
Mou Guifu (links) van Taizhou Jiasheng Ecological Agriculture met twee aandeelhouders
Koelcel
"Nadat we bayberry's van hoge kwaliteit in Yunnan en Taizhou hebben ingekocht, verkopen we deze onder ons 'Ji Xian Hao' merk via traditionele verkoopkanalen aan retailers en supermarkten in de grote Chinese steden. Aangezien het bayberryseizoen relatief kort is, werken we, buiten Thaizhou, ook samen met lokale plantages in Yunnan. Hierdoor kunnen we het bayberryseizoen van ons merk tot tweeënhalve maand verlengen."
De vicevoorzitter van de Honghe Yunnan CPPCC geeft een rondleiding in de koelfaciliteit waar het fruit geproefd kan worden.
De vicevoorzitter van de Honghe Yunnan CPPCC geeft een rondleiding in de koelfaciliteit waar het fruit geproefd kan worden.
"Dit is het eerste jaar dat we met deze twee grote teeltgebieden werken. Hoewel we veel succes hebben gehad, zijn er een paar problemen die we voor het volgende seizoen opgelost moeten hebben. Deze hebben vooral betrekking op de positionering van ons product. In onze marketingplannen, positioneren we onze bayberry's als premium product. We willen ons dan ook op high-end verkoopkanalen zoals supermarkten en e-commerce richten."
Een reclamefoto die genomen werd op een bayberryplantage van Taizhou Jiasheng Ecological Agriculture in Yunnan.
Verpakte premium bayberry's
"Nadat onze bayberry's vorig jaar op de markt kwamen, verliep de afzet veel trager dan we hadden verwacht. Bayberry's zijn vrij kort houdbaar, vandaar dat we onze strategie hebben aangepast. We verkopen nu uitsluitend vacuümverpakte, diepvriesbayberry's. Ik denk echter dat we in de toekomst een efficiëntere manier zullen vinden om dit probleem op te lossen."