Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Star Wars en Marvel iconen helpen gezinnen gezonde keuzes maken

Walt Disney heeft bekend gemaakt dat het zijn populaire 'Disney Check' vanaf dit najaar zal worden uitgebreid met Marvel en Star Wars iconen. 

Sinds zijn lancering in 2012 heeft het Disney Check-logo met Mickey Mouse op dranken en levensmiddelen miljoenen gezinnen geholpen gezondere keuzes te maken die voldoen aan de Disney Nutrition Guidelines.

Disney heeft het Disney 'vinkje' geïntroduceerd om het ouders gemakkelijker te maken gezonde voedselkeuzes te maken. Uit een intern onderzoek van Disney is namelijk gebleken dat 95% van de ouders een gezonde levensstijl belangrijk vindt. 59% van de ouders vindt voedseletiketten verwarrend. Ouders zijn op zoek naar eenvoudige manieren om gezondere levensmiddelen en dranken te kunnen herkennen en 60% is van mening dat de kindvriendelijke symbolen hierbij behulpzaam zijn. 

"Disney vindt het belangrijk dat de jonge generaties gezond opgroeien," vertelt Elissa Margolis van de afdeling maatschappelijke verantwoordelijkheid van Disney. "Ouders zoeken naar positieve manieren om hun kroost aan te moedigen gezonder te eten en de Disney vinkjes kunnen hierbij helpen."

"Dagelijks krijgen 25% tot 30% van de kinderen en adolescenten geen groenten of fruit binnen," vertelt Bill Dietz, van het Sumner M. Redstone Global Center of Prevention and Wellness van de George Washington University. 

"Bovendien zijn ouders onzeker over welke voedingsproducten verantwoord zijn. Innovatieve manieren om ouders hierbij te helpen, zijn dan ook noodzakelijk om overgewicht en chronische ziekten te voorkomen. Disney's Nutrition Guideline maakt onderdeel uit van Disney's Healthy Living Commitment dat tien jaar geleden werd geïntroduceerd. Volgens Disney zou dit initiatief ouders en kinderen er sindsdien toe aangezet hebben ruim 8 miljard porties groenten en fruit te consumeren. 




Voor meer informatie:
Arthur Bochner
Tel: +1 818-544-0392

Megan Lax
Tel: +1 818 544 1247
Publicatiedatum: