Jumbo verlaagt prijzen in strijd tegen Aldi en Lidl

De Nederlandse supermarkten zijn bezig hun goedkoopste producten kwalitatief te verhogen om de prijsdruk van de buitenlandse prijsvechters te weerstaan. Dat zegt Onno Oldeman, managing partner van strategisch adviesbureau Simon-Kucher & Partners tegen de Telegraaf.

Een mooi voorbeeld van de ervaren prijsdruk was vorige week de actie van Jumbo. De Veghelse keten verlaagde toen 150 dagelijkse producten van de in totaal 32.000 artikelen in prijs. Supermarkt Plus volgde de prijsdaling. Jumbo zegt met de nieuwe prijsstelling 'het leven van de klanten beter, goedkoper en gemakkelijker te maken'. Maar dat was niet precies wat er gebeurde. Jumbo haalde de C-merken uit de schappen en verlaagde prijzen van de betere huismerken tot het niveau van de vroegere c-merken. "Daarmee verhoogden zij de kwaliteit aan de onderkant", zegt Oldeman.

Bron: Telegraaf



Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2018