Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Poolse consument koopt steeds vaker lokale AGF
Waarom geven Poolse consumenten steeds vaker de voorkeur aan regionale en traditionele voedingsproducten? De belangrijkste redenen hiervoor zijn de smaak, gezonde eigenschappen en de wens om de Poolse economie te steunen, zo blijkt uit een onderzoek van ARC.
Polen kopen traditionele, lokale producten vooral op basis van wat hun kennissen er van vinden maar vertrouwen ook op hun eigen ervaringen. Veel consumenten lezen daarnaast ook reclamefolders en productetiketten en een kwart van de respondenten zocht ook naar informatie op het internet.
65% van de respondenten gaf aan voornamelijk regionale, traditionele producten te kopen omdat ze beter smaken, 51% deed dat om de Poolse economie te steunen, 49% wil zeker zijn van de herkomst van zijn eten en nog eens 48% was van mening dat deze producten gezonder waren.
De ARC analyse toont aan dat wanneer de consument voor traditionele producten van eigen bodem kiest de prijs niet zo'n grote rol speelt. De kwaliteit en natuurlijke uitstraling van de producten, evenals de herkomst, verpakking en eventuele keurmerken zijn veel belangrijker.
Driekwart van de consumenten weet vooraf al dat hij lokale producten gaat kopen maar 28% gaat hier impulsief toe over tijdens het boodschappen doen.